Reisadvies Spanje

• Peter V

Beste prikkers,

Wij gaan deze zomer o.a op wijnreis in Spanje.

We hebben maar 16 dagen (periode eind juli-begin augustus).

Bedoeling is met een auto vanuit Madrid wat te gaan toeren in de regio Ribera del Douro,misschien Rueda en Cigales;in elk geval de Rioja te verkennen en dan in een keer door te stoten naar de Priorat om aan zee te eindigen.

Ik heb wel een en ander gevonden inmiddels en het ziet er niet slecht uit denk ik maar stel het bizonder op prijs als jullie tips hebben en/of goede ervaringen hebben met hotels/paradors/bodegas/en niet te missen places to be aldaar.

Alvast dank en met beste groeten,

Peter V.

• William

Peter,

De gebieden ken ik niet dus daarover geen advies, hoewel ik deze trip zelf ook graag zou maken, maar wel een andere tip: niet teveel wijngebieden in een te korte tijd. Deed dat zelf afgelopen zomer ook en had achteraf spijt.

Maximaal 3 gebieden zou ik zeggen, het blijft tenslotte vakantie. En Spanje ligt er volgend jaar ook nog!

Veel plezier

• Peter V

Hoeft geen uitvoerig advies met allerlei details te zijn overigens,gewoon naam en evt website is voldoende.

Saluut Peter,

nu terug naar de Pansá Blanca 2007 Marques de Alella, LEKKER !

• sjaak Kaptein

Koop of leen in ieder geval de Wijn en reis atlas van HD.

Wat gedateerd maar nog steeds heel bruikbaar.

Met verschillende mogelijk te volgen wijnroutes.

Kan je van mij met alle plezier lenen.

Sjaak Kaptein

• sjaak Kaptein

Bezoek ook Lavinia in Madrid of Barcelona.

Behoort bij de mooiste wijnwinkels ter wereld.

Je kan daar ook tussen de middag lunchen.

Je kan daar veel zien en je komt daar ook om gezien te worden.

Hebben alles en dus ook een zee aan Spaanse topwijnen.

Sjaak Kaptein

• sjaak Kaptein

Bezoek ook Lavinia in Madrid of Barcelona.

Behoort bij de mooiste wijnwinkels ter wereld.

Je kan daar ook tussen de middag lunchen.

Je kan daar veel zien en je komt daar ook om gezien te worden.

Hebben alles en dus ook een zee aan Spaanse topwijnen.

Sjaak Kaptein

• romke van dijk

Hoi Peter als je een introductie nodig hebt in de Ampurdan.

Bij Castillo Perelada in het uiterste noorden 20 km van de grens kan je nog net een mooi bezoek doen.

Groet,

romke

• JoostB

Peter,

Een afspraakje met Sara Perez (Mas Martinet) is een absolute aanrader… Samen met Sara in de 4x4 naar boven om op het hoogste punt van de Priorat naar wijnstokken te kijken…

Santé,

Joost

• romke van dijk

Helemaal mee eens Joost is zeker een van mijn mooiste herinneringen in wijnland, al deed ik het met papa Perez.

Wat een gigantisch hoogte verschil met de Bodega liggen die wijngaarden en wat een steile helling!

En Sara is lachen, hard to get maar als je der hebt een geweldige ervaring met het delen van haar passie, en dan neemt ze er ook echt de tijd voor!

Groet,

romke

• Ruud Göebel

Romke schrijft: “En Sara is lachen, hard to get maar als je der hebt een geweldige ervaring met het delen van haar passie, en dan neemt ze er ook echt de tijd voor! ” :D Mevrouw van Dijk leest nooit het prikbord? :)

Ruud.