Ik ben te snel door de bocht gegaan. Ik heb opnieuw je opmerking gelezen en dit in een ietsje ander daglicht geplaatst. Toch geef je een oordeel over dé “wijnliefhebbers” alsof die alleen maar kicken op wijnen vanaf 90 punten en hoger. Ik denk eerder dat je het vanaf, wanneer we het dan toch over punten in relatie tot wijnliefhebbers moeten hebben, dat wijnen tussen 80 en 90 het gros van de wijnliefhebbers weet te behagen. Daarboven heb je ook een categorie maar die groep lijkt mij evenals de wijnen veel en veel kleiner. Je geeft met deze kwalifikatie te veel eer aan deze beperkte groep.
Een wijnhandelaar die alleen maar wijnen van 90 punten en hoger verkoopt zal op deze aardkloot wel te vinden zijn. Ik denk echter dat dé wijnhandelaar een ietsje breder segment in huis heeft om alle wijnliebbers te behagen. Dit zal ook voor het restaurant opgaan. Breed en voor iedere wijnliefhebber en portemonnee. De wat betere restaurants.
Overigens heb ik in mijn leven toch al aardig wat Grieks weggestouwd. De lokalo's bevielen mij het best. Ik heb niet naar de bijbehorende punten gekeken.
John