Oude Wereld - Nieuwe Wereld

• theo

Andre.

Ben het inderdaad met Tom eens. Probeer ens wat Zuid Rhone uit 2003, een erg warm jaar, en dito wijnen. 2003 in Rhone is niet mijn ding, heb daar wel eens eerder over geschreven.

TG

• ChrisW

Eigenlijk heeft iedereen gelijk!!!!

Alleen wijnfreaks lezen volgens mij de WA dus John heeft gelijk dat de publicatie over Griekse wijnen met de scores die ze hebben gekregen geen goede reklame is.

Echter, vrijwel geen enkele consument van wijnen onder de EUR 15,- per fles leest de WA dus ik denk dat het niet veel uitmaakt voor de verkoop van Griekse wijnen. Deze verkoop zal toch meer afhangen van beschikbaarheid in alle wijnzaken en supermarkten en de promotie die ze hier in krijgen. En uiteraard van de ervaring die een consument vervolgens heeft met de wijn. Generieke Champagne van de grote merken bewijst m.i. bijvoorbeeld dat wijn helemaal niet goed hoeft te zijn om veel en zelfs voor een hoge prijs verkocht te worden…

gegroet,

ChrisW

• Peter vdB

De wijnen van Bernard Magrez gaan richting nieuwe wereld. La Tour Carnet als klassieker, maar hij heeft ook Saint Chinian e.d.

Nieuwe wereld wijnen die je voor klassiek aanziet, vind ik wel erg lastig, hoor.

Daarvoor drink ik te weinig Nieuwe Wereld. Boekenhoutskloof is genoemd. Sommige Penfolds wijnen?

Succes!

• theo

John,

Een ieder heeft zijn voorkeur, over smaak valt niet te twisten. Echter, ik vind het te gemakkelijk om de wijn alleen op punten te beoordelen. Het is oh zo makkelijk om een wijn van 95 punten geweldig te vinden (ook al is hij mischien niet eens lekker, lees je smaak). De meeste wijnliefhebbers lijkt me hebben een budget dat niet toestaat dagelijks wijnen in de hogere prijsklasse te drinken (let wel…. ik zou willen dat ik dat budget had, of ik het dan nog aan wijn zou uitgeven is een 2e). Dus ja, ik zie wijnliefhebbers die op zoek zijn naar iets anders wel warm lopen voor wijnen in de range van 85-90 punten, en als ze dan ook nog lekker zijn……

Als antwoord op jouw vraag dan: Ja, dat begrijp je verkeert.

Als antwoord aan André,

Gisterenavond nog eens de proef op de som genomen, en een Vacqueras 2003 geopend, duidelijk een stijl van wat meer NW lijkt me.

TG