“vele prikkende handelaren” geeft aan dat het om een “aantal” dan wel “groot aantal” wijnhandelaren gaat. Bij mij is er één bekend. Ik schrijf het nogmaals; "één bekend. Ik nodig dan ook van harte ieder wijnhandelaar uit, en die zich aangesproken voelt, en valt onder de categorie zwijgende maar ergerende wijnhandelaren om op dit draadje in te gaan.
Ik wil u wel uit de doeken doen dat ik als moderator in een onmogelijke spagaat zit. Ik moet om aan deze wens te voldoen en dit uit te bannen alle wijnhandelaren, ook hun aliassen, kennen. Verder hun assortiment, want owee. Dan zijn er nog de lijntjes die er binnen familieverbanden, vrienden en kennissen enz. lopen. Ook moet ik kennis hebben van alle zaken in België. Vraagt u nu niet te veel? Want ook die kunnen opzetjes maken. Onbegonnen werk en wanneer u dit van mij vraagt dan is het ajuu.
Dat iedereen zelfdiscipline MOET opbrengen is duidelijk. Als medemoderator kan IK het echter lang niet altijd voor zijn. Ik denk dat dit ook voor mijn medemoderatoren opgaat. Wij zijn domweg niet instaat om 7 dagen van de week 24 uur van de dag op te letten en tijdig in te grijpen. Wanneer dit voor een 100% schoon prikbord wordt gevraagd dan heb ik een onbetaalde en met veel kritiek omgeven job voor u.
Het begint dus bij U.
Ik zal een praktijk voorbeeld geven. In een draadje van André reageert Tom uit België. Daar wordt binnen zeer korte tijd opgereageerd en ik kan mij deze reacties ook nog voorstellen want je zult maar deze wijn verkopen. Voor je het weet leest de halve wereld mee en daar gaat jouw busisness. Nu is er maar één optie en dat is de hele draad weghalen. De individuele opmerkingen zitten verknoopt en krijg je niet weg. Willen we dit?
Mijn verzoek aan u is nadenken alvorens iets te plaatsen. Helaas krijgen we dan misschien een steriel prikbord waar de spontaniteit ver te zoeken is. Zeg het maar.
Dit is een privé mening. Er zal nog wel een antwoord komen namens de overige moderatoren.
John