Het gros van wat echt niet kan (en dat is best wat) is binnen enkele minuten verwijderd. 's Nachts niet.
Salut,
Eelco
Beste John,
`Wie de schoen past trekt hem aan` was bedoeld voor de prikkers die hun wijnen hier direct of indirect promoten, niet voor de moderatoren. En dat zijn er meer dan 1, want blijkbaar wordt er (gelukkig) meer over geklaagd.
Recent ontving ik een privemail waarin een prikker mij verzocht of ik wilde stoppen met mezelf negatief uit te laten over bepaalde wijnen…ik zou daarmee zijn handel negatief beinvloeden……even de mond snoeren dacht ie…..ik kan je vertellen John….zo zout heb ik het nog nooit gegeten! leven we in Irak of zo?
Volgens mij is dit prikbord een plaats voor wijnliefhebbers waar ze hun persoonlijke meningen mbt wijn kunnen verkondigen en niet voor wijnhandelaren. Wordt een wijn door iemand afgekraakt en jij verkoopt toevallig deze wijn….vette pech! so be it. Waarschijnlijk worden jou wijnen door anderen ook wel eens de hemel in geprezen…..
De belangen zijn voor sommige personen te groot, maar dat is niet het probleem van dit prikbord noch voor de bezoekers ervan.
Sjaak gaf het enige juiste antwoord: hij bezoekt het prikbord als wijnliefhebber, niet als handelaar.
Vrijheid van meningsuiting is een rijkdom!
Hasta Luego
John die Griekse wijnen, Rode Bourgognes, pinotage en veel Italiaanse wijnen NIET lekker vindt….
Hé John,
Lijkt me toch voor de duidelijkheid fijn als je de naam van de schrijver van deze mail noemt.
Klaart de lucht een beetje van op, spruitjes zijn best lekker maar die lucht…
En waarom zou je zo iemand in bescherming moeten nemen?
Ben benieuwd.
Ik vond het toen ik voor Castillo Perelada werkte helemaal niet moeilijk om de ie twee dingen gescheiden te houden. Het prikbord was een verruiming van mijn wijnliefhebberij.
Groet,
romke
romke,
ik heb geen enkele reden om deze persoon in bescherming te nemen. De mail gaat zelfs nog verder dan dat ik hierboven heb aangegeven, maar om iemand in het openbaar te stenigen…..ook ik heb ethische waarden en normen…..De mail is in ieder geval opgeslagen…..je weet namelijk nooit…..
Hasta luego
John
Bij het positief benoemen van welke wijn dan ook is er bijna altijd wel een “handelaar” die daar een bepaald voordeel bij heeft of zou kunnen hebben. Je zou dus kunnen stellen dat elke positieve PN een vorm van reclame is.
Zelf heb ik een aantal maal een positief bericht geschreven over Zuid-Afrikaanse wijnen van een hier op het prikbord bekende importeur. (is dit promotie………….? Ik denk van niet.)
Ik heb dit gedaan omdat ik onder de indruk was van de betreffende wijnen, niet als reclame. Als ik reclame zou willen maken zou ik dat doen voor een van mijn eigen wijnen, per slot van rekening ben ik ook “handelaar” en daarmee meer baat bij het benoemen van mijn eigen wijnen.
Zolang de moderatoren er hier verstandig mee om gaan zie ik geen probleem.
Ger
Prikkende handelaren die bij de moderators en mede-prikkers gaan jammeren… Waar is de verborgen camera??? Ik dacht namelijk even dat deze draad een grap was, maar het is nog serieus ook :-D
Het enige wat ik hierop te zeggen heb is dit:
Nu in het glas:
Galatrona IGT Toscana 2006 - Tenuta Petrolo
100% Merlot
14% vol. alc.
In het oog:
paars fluoricerend, waterig randje. Vrijwel ondoorzichtig
In de neus:
De wijn komt direct uit de schuur waar het nu zo'n 3-4 graden is. de klimaatkasten en ijskasten zitten vol! Neus is derhalve potdicht. Na wat opwarmen, stuift de wijn het glas uit. Volledig open! Dikke bramen, wat mocca, laurier, vuursteen en gerijpte Cubaanse tabak voor een EL serie van Partagas, balsamico, rozen. Op en top Toscaanse neus. The nose is to die for…
In de mond:
Licht stroeve aanzet, daarna elegant middenstuk van mooi rijp donker fruit; bramen en zwarte bessen, genoeg frisse zuren om een proteinerijke maaltijd aan te kunnen. Lengte is enorm. Mooie rijpe, sexy stijl.
Algemene indruk:
Voor mij is dit na de Galatrona 1997 de mooiste die ik ooit geproefd heb. (dank Stef! Wellicht op 1 februari weer? ;-))
Galatrona is voor mij een wijn waarvan ik elk jaar een kistje in mijn privékelder leg. Op en top Toscaans, ondanks het feit dat het ‘Merlot in purezza’ is. Suckling noemt het steevast de ‘Le Pin of Tuscany’. Wat zou het leuk zijn het eens naast elkaar te proeven. Maar dan ook gelijk Redigaffi, Masseto en Messorio erbij…en Petrus ;-)
Galatrona 2006 is zeer mooi op dit moment. Als je over wat flessen beschikt, zeker nu eentje openen. Moeilijk te weerstaan, als je van Toscaans spul houdt. Misschien dat ik er zelf nog eentje op korte termijn ga openen, maar ik probeer te wachten tot over 3-4 jaar.
Eindoordeel:
96/100
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?