het promoten van eigen wijnen

• Robèrt Koopman

john schreef:

>

> hey Chris,

>

> jij geeft aan: `jouw probleem met reclame……..`, nogmaals

> het is niet mijn probleem. het interesseert mij niets of er

> wel of geen reclame wordt gemaakt.

Reclame maken mag niet van Startpagina.

Als je reclame wilt maken dan moet dat dat via Startpagina-beheer en die willen daar centjes voor hebben.

In ruil daarvoor biedt Startpagina-beheer de ruimte voor dit soort prikborden.

Zou reclame wel mogen dan is een pribkbord binnen de kortste keren vergeven van de winst-pakkers en mega-knallers.

En daarmee meteen onleesbaar geworden ben ik bang.

Leuke spontane aanbiedingen zijn misschien wel helemaal niet zo spontaan….

M.v.g,

Robèrt

• merijntje mortirolo

kBen blij dat ik wielrennen belangrijker vind dan wijn…

• Udo

Pfwoeh, wat een gedoe om niets.

Een live oogstverslag heb ik wel eens geplaatst dus neem aan dat je op mij doelt. Ik zie dat niet als reclame, als moderatoren dat wel doen? Ben benieuwd welke handelaar afhankelijk is van prikkers, die moet maar snel een ander beroep kiezen.

Het zou een saaier prikbord worden als dit soort zaken niet meer kunnen. De Clos Mogador actie zou dan niet meer kunnen, pure reclame. Maar het leverde wel een aantal blije prikkers op en een supergave proeverij.

De regel is “Geen commerciële wijn- of andere aanbiedingen.” Als die al geplaatst worden zijn ze binnen de kortste keren verwijderd door onze alerte moderatoren.

Udo

• Theo

Heb ook eens ff alles gelezen. Vind het eigenlijk inderdaad ook maar een gedoe om niks. Heb me nog nooit kunnen betrappen op een ergenis van mijn zijde (ivm promotie van eigen wijnen).

Weet eigenlijk maar van een paar prikkers dat ze in de wijnhandel zitten!

TG

(op naar La Suisse :-) )

• Eelco van Wieringen

Theo, er gaat meer af dan je denkt. Veelal zijn dat aanbiedingen van gelegenheidsprikkers. ECHTE prikkers houden zich vanzelf een beetje in. Zouden we alles laten staan wat er geplaatst werd, dan zou je alle redenen hebben om je groen en geel te ergeren.

Salut,

Eelco

• Theo

Eelco,

Dat weet ik wel!

Maar dan blijft over wat er nu op het PB achter blijft, nou, daar erger ik me dus niet aan, en vind ik spijkers op laag water zoeken.

TG

• Eelco van Wieringen

Ik ook niet op een doodenkele keer na. Vrij strak modereren zorgt voor dit niveau.

Eelco met controlegetal gfczl, niks bijzonders

• john

Udo,

Ik `doel` op niemand. Is ook helemaal niet mijn bedoeling. Heb alleen maar feitelijk aangegeven wat direkte en indirekte vormen van reclame zijn op dit prikbord. Ik geloof je meteen als jij zegt dat je dit niet als reclame ziet of er die bedoelingen mee hebt. Maar het is uiteraard wel indirekte reclame. Nogmaals dat maakt mij niet uit en als de moderatoren het goedvinden en je maakt er een hoop mensen blij mee, ga er dan vooral mee door. Misschien is het dan een goed idee dat professionele prikkers redactionele stukken/oogstrapporten/nieuwsfeiten etc etc plaatsen van de domeinen die zij verkopen. Dan komen er in ieder geval meer postings op het bord en is meteen het grijze gebied van indirekte reclame weg……

en jij kan het persoonlijk gedoe om niets vinden, anderen zijn blij dat het besproken wordt…..ieder zijn gevoel toch?

Overigens vind ik het helemaal geen gedoe, maar een prettige open discussie….

Hasta Luego

John

• john

daar zijn wij ook blij mee……

• Wim dL

Volgens mij weten we allemaal precies wat er kan en wat er niet kan.

Soms zie je één of andere sneakert, die hier nooit post, wel opeens iets roepen over een eigen wijn. Kan niet, lijkt me. Ik ben hier, althans van regelmatige schrijvers, nog nooit iets tegengekomen dat ik over de grens vond gaan. Maar misschien lees ik niet alles…

Afkraken van een wijn is nooit stijlvol, want vaak een kwestie van smaak. Toch? Tenzij een wijn natuurlijk echt slecht is. En als ik lyrisch ben over een wijn, door wie die ook geleverd is, dan wil ik daar open over kunnen zijn.

Ik heb hier ooit een lijstje gepubliceerd van Parker-Euro verhoudingen, waaruit bleek dat Spaanse topwijnen veelal het meest betaalbaar zijn. Jammer voor de leveranciers van Franse, Italiaanse of andere toppers. Maar het is een feit dat ik hier gewoon moet kunnen publiceren.

Soms bestel ik bij prikkers. Heb ooit meegemaakt dat ik heel enthousiast schreef over een wijn, en vervolgens een mailtje kreeg. Prima initiatief, vind ik dat. Moet kunnen.

Blijkbaar loopt er één mafkees rond, John. Ik zou zeggen: doorgaan, vooral doorgaan. En bovendien heb je je postuur altijd mee voor het geval het uit de hand loopt…

Kortom, wat mij betreft een incident. Terug tot de orde van de dag ;-)