Beetje onnodig giftige reactie, john.
Wie zijn ‘wij’ dan? ik spreek enkel voor mezelf, voor wie spreek jij allemaal?
Maar goed, on topic:
'Voor jouw tijd' heb ik hier eens een meningsverschilletje gehad met iemand van wie ik me afvroeg of hij niet constant één-tweetjes opzette om zijn wijnen te promoten. Later bleek dat meerdere mensen zich dat afvroegen. Vervolgens kreeg ik een hele pissige mail van hem in mijn inbox (die ik uiteraard ook bewaard heb) waarin hij beweerde dat ik de hele wijnwereld tegen hem opzette en ook nog eens een pissige mail van iemand anders die het met hem eens was (die overigens later (veel en veel later zelfs) zijn woorden terugnam en excuses aanbood), zodat ik besloot te kappen met prikken op dit prikbord. Ruzie maken kan ik thuis ook wel, als het moet… Hier meelezen heb ik altijd nog met heel veel plezier gedaan en doe ik nog steeds geregeld.
Zo heel sporadisch kom ik hier ook ‘prikkend’ nog wel eens terug for old times sake, want het is toch ook dankzij dit prikbord dat ik leuke/interessante ‘wijnmensen’ ben tegengekomen die ik niet alleen hier, maar ook in real life (of elders op het internet) goed kon/kan waarderen. Eelco, John Copier, ons aller Hendrik, Sjaak, JoostB., MaartenZZZ, Jeroen de Z., Robèrt, bijvoorbeeld…
Voor de rest heb ik mij heel heel vroeger, voordat ik de ‘wijnprikbord-etiquette’ beheerste, ook wel enigszins schuldig gemaakt aan reclame maken, doch ik ben toen netjes gecorrigeerd door de ‘oude garde.’
De zelfregulering van dit prikbord werkt over het algemeen prima en als iemand te ver gaat grijpen de moderatoren ook in, dus ik ben het niet geheel met je eens. Indirecte reclame die oprecht gebracht wordt door liefhebbers is niet te vermijden en dat hoeft ook niet. Als ik iets lekkers tegenkom wat een ander importeert zal ik dat hier graag belangeloos promoten, maar goed, ik ‘prik’ hier in principe niet meer…
Waar ik het wel mee eens ben is je lof tav Sjaak: Sjaak is dé voorbeeldhandelaar en prikker tegelijkertijd, maar zelfs hij… http://www.prikpagina.nl/read.php?f=310&i=97544&t=97538 (Wat een slinkse manier om je eigen handel te promoten, Sjaak!) :+
ik ga weer zeveren over KOERS…
¡Hasta luego!