Heb ik weer.

• John Copier

Gisteren in de vrieskou alle ingrediënten voor 20 liter erwtensoep in huis gehaald. Knieen, ribstukken, slagersjus, spliterwten enz en niet te vergeten het Friese roggenbrood met een stuk zij, of schrijf je zijde, waar je u tegen zegt. Lekker pittig marineren en morgen onder de gril. Vrijdag wordt het erwtensoepdag bij lentetemperaturen.

Momenteel in HvH volop zon bij +4 graden. De schaatsen kunnen weer in het vet.

Oom John gaat op zoek naar een lekker wijntje voor komende vrijdag. Ik heb gelukkig dik 2 dagen voor het uitproberen.

• John Copier

Momenteel +5 graden. Krokussen komen op. Wat een weer. Lees net dat er rijkswegen zijn/waren afgesloten. Ik ga mijn zonnebrandolie tevoorschijn halen.

Vanavond captainsdinner met imperator. Misschien ietsje te veel bonen deze week. Laten we het maar op de eerste lentekriebels houden. De eerste imperator staat trouwens. Heerlijk bier.

Dit is wel off-topic maar moet met dit achterlijke weer toch kunnen.

John

• Jan Sterken

Je zit momenteel ook op het warmste plekje van Nederland (zie www.knmi.nl). 1,8 graden alhier en hele familie op de ijsbaan.

Bedoel je met de zijde het buikspek? Dat gebruik ik altijd, maar ik kook het dan ca. 3 uur mee. Vervolgens met mosterd op het roggebrood.

Volgende keer zal ik het eens grillen, ben benieuwd.

Hartelijke groet,

Jan

• Robèrt Koopman

Een berichtje over het weer, verkeer, bier en bonen-schotels.

Geen wijn gevonden dus John heeft alvast één strafpuntje te pakken…:+

M.v.g,

Robèrt

• Willem Booij

Beste Jan,

ergens hier op het PB moet het recept van Ome John staan van de gegrilde buik..

Ooit heb ik het gevreten in Utrecht in Huize Joost&Sandra..

Wat een wereldgerecht!

grt,

• John Copier

Hoeso! Geen wijn en strafpunten? Ik ben nog niet naar bed! Maar die wijn komt er. Goed vandaag bij de captain niet maar later op de avond wel.

Jan, das ook lekker. Buikspek ligt inderdaad in afwachting te marineren. Morgen grillen en dan koud laten worden. Tijdens het grillen grove mosterd gebruiken. Goed scherp. Dat kan dat spek wel hebben. Daarna koud laten worden en in dikke plakken op het roggebrood.

Ik denk dat het Duits gaat worden.

John

• Ruud Göebel

Ja John. ik dacht ook dat het Duits moest worden en om die reden een Dr.Loosen,

Wehlener Sonnenuhr riesling spätlese ontkurkt en het eerste glas viel erg goed. :)

Het ouderdomstoontje geeft ze iets adelijks.

Ruud.

• Jan Sterken

Thx, zoeken we op!

• Peter vdB

Ouderdomstoontje. Nou ben ik toch benieuwd naar het jaar. Gr. P.

• Ruud Göebel

Terechte vraag Peter! Foutje van mij. Het was het jaar 2002 en de kleur was meer dan goudgeel. Ik had toevallig een 3 voudig Vinoloog van het jaar aan tafel en die kon de wijn pas met de grootste moeite plaatsen, echter met 3 jaar verschil in ouderdom in het het nadeel van deze wijn!

Ruud.