Nieuwsbrief RvH

• John Bindels

In de ‘Nieuwsbrief’ van het enige ‘onafhankelijke’ wijntijdschrift is RvH weer van een

column bevallen waaruit blijkt dat hij bijna door z' n munitie heen is. Alleen de flying winewriter en deze gelegenheidsprikker heeft hij nog als trouwe mikpunten over.

Wie helpt hem aan wat meer WIJN-inspiratie, zodat hij iemands privacy niet langer met collaboratie van de baas hoeft te verkrachten?

Opmerking: Ik (Robèrt) heb als moderator dit berichtje opnieuw op het PB geplaatst, het stond “verscholen” in een geheel ander draadje.

• Robèrt Koopman

Beste John,

Ik stoorde me ook een “beetje” aan dit bericht in die nieuwsbrief.

Waarom RvH opeens als redacteur van de Story, Weekend of Privé aan de slag moet begrijp ik ook niet.

Dat soort berichten hebben niets meer met wijn te maken en zijn totaal overbodig.

M.v.g,

Robèrt

• Hendrik

Satire misschien?

Wel goed lezen wat er staat :+

Hendrik

• Udo

Als iemand veel zinnige dingen over wijn publiceert is het RvH wel. En daarnaast nog gevoel voor humor ook :-)

Quote van het stuk op http://www.wijnpers.nl

John Bindels, de Don Quixotte van Ulicoten en omstreken, heeft al enige Koninklijke lintjes wegens zijn enorme verdiensten voor de samenleving. Hij krijgt daarom tijdens Wine Professional de in 2009 nieuw ingestelde Emsterdem Diamond Literature Award uitgereikt van de Wine and Food Association, zowel voor zijn ragfijne essayistisch werk als zijn gevoelige doch hermetische emopoëzie, zoals zijn bundel ‘Als ik je minnaar blijf’! Niet dat veel mensen daar van weten of iemand er iets van begrijpt, maar daarom niet getreurd. Het bevestigt alleen maar zijn genialiteit. De prijs? Een heel jaar lang gratis sake!

Udo

• Willem Booij

Hupsake!

• Hendrik

:+ :+ :+

deze posting komt wat mij betr. in aanmerking voor de gouden J.B. trofee!

• Ruud Göebel

Beste Robèrt, het is een vooruitblik op het jaar 2009 van iemand die de wijnwereld donders goed kent. Ik zie het toch meer als de “Profetieën van een Ziener” en dat dan ook nog eens humoristisch verwoordt,:D

Ruud.

• Robèrt Koopman

Udo schreef:

>

> Als iemand veel zinnige dingen over wijn publiceert is het

> RvH wel. En daarnaast nog gevoel voor humor ook :-)

Maar wanneer heeft RvH het dan nog over wijn?

Het enige wat hij tengewoordig doet is anderen afbranden of belachelijk maken?

Heeft niets meer met wijn van doen.

Ik moet het nog goed uitzoeken, kreeg de berichten vandaag in de mailbox, maar RvH heeft opeens iemand tot “Wijnkoper van het jaar” uitgeroepen?

Dat is toch al jaar en dag de taak van Hubrecht Duijker.

Opeens gaaat RvH dit soort titels op mensen plakken?

Ik weet het niet of je het nog leuk vindt als hij opeens zijn pijlen op jou gaat richten.

Voor je het weet worden er halve waarheden verdraaid waar je niet eens iets tegen kunt doen.

Ik vind dit soort “grappige” artikelen beneden peil en onnodig kwetsend.

John riep in een ander draadje nog op tot respect en fatsoen, klinkt ouderwets misschien maar geldt voor veel dingen.

M.v.g,

Robèrt

• Hendrik

Of RvH nog over wijn schrijft?

Dacht het wel hoor. Onder de Kerstboom lag een nummer van Perswijn (met Sherry bijlage) Dat blad al zeker 10 jaar niet meer gelezen.

Tot mijn verbazing voor ruim de helft vol geschreven door R.vH op een bijzonder aangename manier. Naar aanleiding daarvan ben ik ook onmiddellijk een paar soorten Sherry gaan kopen :+

Als je dat als wijnschrijvert voor elkaar weet te krijgen, doe je het goed!

Hendrik

• John Bindels

Beste Udo,

Niemand heeft hier betwist dat R. van H. geen zinnige wijnartikelen zou schrijven. Juist de onzinnigheid van het terrein dat hij daarbuiten meent te moeten bestrijken

met altijd dezelfde mikpunten, dat is in deze draad aan de orde gesteld.

Het ging mij niet om wat er over windmolens wordt gezegd al druipt de kinnesinne eraf. Om dat soort gein te incasseren ben ik wel gebakken.

Het gaat juist om zaken die in de privacy-sfeer gevoelig liggen. Zoals echtscheidingen en zo. Dubbelzinnige toespelingen met dat terrein als onderwerp getuigen niet van kiesheid en ontspruiten aan een geest zonder kwam voor inlevingsvermogen.