Champagne Capsule Verzamelaars

• André

Uit Nieuwsbrief GCCV

Zoals jullie weten vormt ons genootschap een hard groeiende club met veel activiteiten en nog veel meer ideeën. De organisatie daarvan is in handen van een te klein groepje mensen. Wij zijn op zoek naar mensen die een stukje van hun talent en inzet aan de ontwikkeling van onze club willen besteden. Met name zijn we op zoek naar uitbreiding van onze activiteitencommissie. Mail onze voorzitter wim@champagnecapsules.nl voor aanmelding of nadere info.

Uitgifte derde GCCV capsule

Op onze vierde ruilbeurs krijgt onze samenwerking met Champagne Jean Aubry & Fils een vervolg en geven wij onze 3e capsule uit (blauw met rood/witte opdruk). Op de ruilbeurs van zaterdag 31 januari as kan een exemplaar van deze 3e en laatste capsule uit de serie Nederland worden opgehaald door onze (gast)leden.

Laatste kans verkrijging 2e capsule

Tijdens onze ruilbeurs van 31 januari as hebben (gast)leden die nog niet in de gelegenheid waren onze 2e capsule op te halen hun laatste kans deze nog te verkrijgen.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

AS : Deze champagneliefhebbers hebben een dubbele hobby. Boffers!

• Ruud Göebel

Tsja, ik weet het nu ook niet meer hoor André, John v.T. heeft hier onlangs enige zinnige (niet ieders mening overigens!) dingen over geschreven op dit prikbord, jij bent de moderator der moderatoren, dus wat moeten deze in het nauw gedreven lieden hier nu mee? De aankondiging van het capsuleverhaal is prima maar de rest is naar mijn bescheiden mening niet wenselijk!

Ruud.

• Ruud Göebel

Ja inderdaad, het is ver na 23.00 uur:+ Ik pik hem toch nog maar een keer Hendrik!

Ruud.

• Eelco van Wieringen

Ik word hier een beetje weeïg van. Maar goed, ieder zijn meug. Waarom trouwens niet de muselet, maar de capsule?

Eelco (van de Stichting Tegen Tevens)

• sjaak Kaptein

Tweede gedeelte is irritante ordinaire reclame.

Met ook nog de aanbieding van de week.

Weghalen alstublieft.

Sjaak Kaptein

• Wim dL

Ik spaar wijnflesglassplinterfracties, maar dan uitsluitend van de biodynamische grand crus met meer dan 100 parkerpunten.

Iemand belangstelling voor een cluppie?

• André

Makkelijk ……:)

Maar het is natuurlijk een onbekende en relatief onschuldige hobby.

Beter dan postzegels verzamelen. In Belgie en Frankrijk (zusterclub 30.000 leden) een rage. Zijn wij te nuchter? Ik ben geen verzamelaar dus ik kan niet oordelen.

In één jaar 200 leden en een aantal verzamelbeursen.

Door de wereldwijde rage “doen” de duurste capsules ondertussen 1000-en EURO. Een uitwas van de populariteit en voor velen een reden om nu te beginnen, voordat sommigen onbetaalbaar zijn…..

Een vergelijking met etiketten? Dat lijkt me wel iets informatiever.

Ieder oordeelt voor zich…….

André

• Eelco van Wieringen

Andre, heb je een voorbeeld van een hele dure?

Salut,

Eelco (die niets meer weggooit)

• André

Ik zal eens vragen….

Ben zelf geen verzamelaar meer een genieter en drinker.

André

• GCCV

De op dit moment mij bekend duurste capsule of plaques de muselet is van Pol Roger 1923 staat in catalogus voor € 2800.00 dit is niet de prijs die ervoor wordt betaald die zal ca 10-15% hoger liggen.