Clos des Papes 2007

• john

Ik heb de 1e aanbieding binnen…….65 euro per fles….deal or no deal?

98-100/100 op vatmonster van RP. Uiteraard heb ik “gedeald”!

Ruim 15 euro duurder dan voorgaande jaren oftewel 30% prijsstijging….toch vind ik het meevallen gezien de 2007 Zuid-Rhone hype en de vatscore voor deze wijn…..

Zegt dit iets over mij of vinden jullie dit ook “meevallen”? (los van het feit dat het natuurlijk gewoon goed geld is voor een fles druivensap)

Ik ben benieuwd….

Hasta Luego

John

• Robèrt Koopman

Ik vind 30% prijsstijging echt niet meevallen….

Voor de wijnmaker is er niets 30% duurder geworden dus is zijn verhoging puur op “vraag” gebaseerd, heeft niets met iets werkelijks te maken.

Maar ja, wat is werkelijkheid in de wijnhandel….:+

Het zegt alleen maar iets over jou als wijnliefhebber, jij wilt deze flessen gewoon hebben en jij vindt het die verhoogde prijs waard.

Daar kan helemaal niemand een oordeel over vellen, je bent geheel uit vrije wil deze deal aangegaan en je bent er tevreden mee.

Wie weet kost deze fles straks nog wel veel meer, dan ben je spekkoper indien je ze verkoopt… :-)

M.v.g,

Robèrt

• ralph

john, doen

een voor mij zeer bekende handelaar heeft er 59 euro voor gevraagd en was binnen een mum van tijd door alle flessen heen. uit eerste hand weet ik dat hij spijt heeft van die prijsstelling :-)

• John Copier

Eerst maar een vraag er overheen stellen. Waarom vind JIJ het meevallen? Waarop is dit gebaseerd? Ik heb geen enkel idee waarop deze prijs is gebaseerd maar heb wel een vermoeden. Schaarste en wanneer dit etiket op de wijn is geplakt dan is elke prijs en prijsverhoging, hoe absurd ook en gezien vanuit de producent, gerechtvaardigd. Voor ons is het sic.

Is inderdaad geld maar in vergelijking met andere gebieden en dezelfde score is het gewoon de januari uitverkoop. Wanneer je het geld hebt en je hebt het er voor over. So what!

John

(Voor die prijs heb ik 4 sappige Grieken. En die 4 hebben wel 352 punten. Daarmee is de halve week dik afgedekt. Kon het niet laten.)

• john

John,

Voor mij valt dit mee omdat volgens de kenners 2007 in Zuid Rhone 1 van de beste jaren ooit is……dan de wetenschap dat RP deze wijn inmiddels 98-100/100 heeft gegeven op vatmonster en het dus een potentiële 100-punter is had ik een grotere stijging dan 15 euro verwacht……

Hasta Luego

John die jouw heeeeeeel veel sappige grieken gunt! :D

• Peter Z.

Hi John,

Die 65 Euro is een heel mooie prijs! Daar ga je vast geen spijt van krijgen.

Maar de vraag of 30% prijsstijging meevalt vind ik lastiger te beantwoorden. Gezien de economische crisis verrast het me dat er toch zo'n serieuze stijging is. Aan de andere kant, wellicht was er zonder crisis wel een stijging van 80%, of 100%, of 200% zoals we zagen bij de top van Bdx 2005. Hoe dan ook, met 30% stijging bij zo'n topjaar hoor je mij niet echt klagen.

Ik ben ook wel benieuwd naar andere prijzen voor Ch9 2007, is daar al meer van bekend? Gaan alle toppers met circa 30% stijgen?

Peter Z.

• Harry Karis

Clos des Papes is een van de meest constante producenten van hoge kwaliteit Chateauneuf wijn. Prijs van deze wijn is sterk varierend en zeker afhankelijk van de jaargang (zoals meestal hte geval). Kijk maar eens naar de jaargangen 2003 en 2005. Als ik de prijs van de 2007 hiermee vergelijk is die niet veel hoger. Overigens lijkt het alsof de domain zelf de uiteindelijke prijs bepaald. Handelaren maken maar al te graag gebruik van hoge noteringen om zodoende een extreem hoge prijs te vragen.

Af domaine is Clos des Papes misschien 10% duurder geworden vergeleken met andere jaargangen, hetgeen overigens voor de meeste domains zal gelden. Lang niet gek indien je beseft dat 2007 zonder enige twijfel de beste jaargang in CdP ooit is.

Vergeleken met andere gelijkwaardige kwaliteitswijnen in de wereld met naam is 65 € een lachertje……ik voorspel dat deze wijn zodra hij op de markt is (eind van dit jaar) tegen de 100 € zal gaan kosten.

• john

We zitten dus op dezelfde lijn. Overigens worden mijn flessen in Juli verwacht.

Hasta Luego

John