TOP LANGUEDOC EN SPANJE

• sjaak Kaptein

Wil graag aanschuiven bij de Languedoc proeverij.

Volgens mij de grootste min of meer geheime wijnschatkamer van Frankrijk en misschien wel van Europa.

Voor top Spanje neem ik graag bescheiden plaats op de reservebank.

Sjaak Kaptein

• sjaak Kaptein

Wil graag aanschuiven bij de Languedoc proeverij.

Volgens mij de grootste min of meer geheime wijnschatkamer van Frankrijk en misschien wel van Europa.

Voor top Spanje neem ik graag bescheiden plaats op de reservebank.

Sjaak Kaptein

• romke van dijk

Ja best een beetje bizar dat er op de Languedoc lauwer wordt gereageerd, vind dit een ongelooflijk veelzijdig en boeiend gebied met zoveel verrassingen.

Lauw is misschien het verkeerde woord 10 aanmeldingen in nog geen dag…

Groet,

romke

• Ronald Heijden

Beste Sjaak ,

Niet zo bescheiden op de bank blijven zitten joh. Ik sta mijn plekkie aan je af vanwege vakantieverplichtingen , dus hup de wei in en geniet er met volle teugen van !

Groeten,

Ronald

• Mathieu Wechseler

Ja graag voor de Languedoc proeverij …en voor Spanje evt. op reservebank.

Bedankt alvast,

Mathieu

• john

Romke,

Er zijn inderdaad geweldig mooie wijnen in de Languedoc! Ik denk dan aan Peyre Rose, Grange des Peres, Mas Daumas Gassac, N'egly etc etc. Voor dat soort wijnen zou ik interesse hebben in een dergelijke proeverij…..maar juist de geweldige hoeveelheid teleurstellende wijnen uit Languedoc zorgt er voor dat ik zo'n proeverij voorbij laat gaan. Ik was aanwezig bij Languedoc 1 en lees in mijn notities dat ik erg genoot van 2 wijnen en dat alle overige wijnen mij teleurstelde….

Ik zie Languedoc als Penedes…….gebieden waar heeeeeel veel wijnen worden gemaakt van middelmatig niveau. Maar hou beide gebieden in de gaten…..Veel enthousiaste jonge wijnmakers maken steeds meer wijnen van topniveau waarbij de prijs (nog) aantrekkelijk is………

Hasta Luego

John

• John Copier

Verd… in minder dan 24 uur volgeboekt. Je kan ook geen moment je hielen lichten of er is wel wat aan de hand. Juli ben ik met vakantie. Ik schuif graag bij de Lanquedoc aan.

John

• Eelco van Wieringen

Languedoc!

• Jeroen

he John….

Laten de door jouw genoemde wijnen ingebracht worden hahaha

Ik zal wat strenger zijn over de meegenomen wijnen dan de laatste keer. Languedoc is mijn liefde..ik ben er heilig van overtuigd dat dit gebied net zulke wijnen op kan leveren als bv Priorato. Daarom zal ik streng zijn in wat op de lijst komt.

Ik wil echt de top van dit gebied.

heb al wat stevige jongens op de lijst ..moeten jouw gaan aanspreken.

( die Negly is fijn he )

• romke van dijk

Hoi John,

Goed dat je de gebieden in de gaten houd!

Geeft aan dat je open staat voor nieuwe ervaringen en dat lijkt me echt het uitgangspunt voor de wijnliefhebber.

Ik denk dat de Languedoc nog meer te bieden heeft in vergelijking met de Penedes, en er is nog zoveel te ontdekken.

Misschien is in de top hoog in de 90 PP hier nog niet te vinden, wel heel veel boeiende en intrigerende wijnen die heel veel wijnplezier schenken.

Maar we zullen het proeven.

Groet,

romke die zit te pezen op het examen van morgen…