Help een wijngenieter met zijn hobby-site

• Herman

Hallo allemaal,

Help mij! Ik heb een leuke website (www.wijnamateur.nl) gebouwd waar bezoekers wijnen kunnen registreren en beoordelen. Helaas heb ik nog maar 45 wijnen in mijn database staan. *snikje*

Het is geen commerciële website en is puur bedoeld als hobby. Het zou leuk zijn als er meer mensen de site bezoeken en wijnen registreren/beoordelen dan ikzelf.

Help mij de site tot een succes te maken!

Bedankt,

Herman

Het leven is te kort om slechte wijn te drinken!

www.wijnamateur.nl

• Wim dL

Ha Herman,

Ik heb je site bekeken. Ik begrijp wat je wilt, maar het komt me voor dat je je nog iets beter moet verdiepen in de vraag waarom jouw bezoekers hun proefnotities hier achter zouden laten.

Ik zet mijn proefnotites in CellarTracker, een site waarop 70.000 gebruikers wereldwijd 11,5 miljoen flessen wijn beheren en waar al 780.000 proefnotities op staan. Zodat mijn notities automatisch geïntegreerd zijn met mijn wijncollectie en mijn wijnkaart.

Heel soms zet ik ze hier neer.

• Herman

Hi Wim,

Bedankt voor je reactie.

Het is een website wat ik gemaakt heb om mijn kennis over wijnen te vergroten. Een van de dingen hierbij is het kunnen beoordelen van wijnen. Om toch een website te hebben die voor bezoekers leuk kan zijn, heb ik de beoordeling-criteria erg eenvoudig gehouden (laagdrempelig). Beoordelaars worden dan niet lastiggevallen met zaken als wijnaroma's, vakjargon, etc. Het is dus een site bedoeld voor de wijn ‘amateurs’. Die mensen trekken wel eens een fles wijn open, maar weten verder nauwelijks wat ze drinken en alleen maar denken in termen als: fruitig, zoet, ruikt lekker, etc.

Doordat ik mij wil richten op de huis-tuin-en-keuken wijndrinkers, hoop ik ook dat de site veel wijnen zal hebben die makkelijk te kopen zijn. Dus dat mensen kunnen zeggen: ‘Ik ga naar de supermarkt, welke wijn zal ik eens kopen?’ Die persoon kijkt op wijnamateur.nl en zoekt naar een wijn en bepaalt zijn keuze o.b.v. o.a. de beoordelingen.

Cellartracker vind ik erg complex. Het is voor een onbekende bezoeker erg lastig om een draai te vinden op de site. Verder is het ook jammer dat het in het engels is en het beheer van de site is tijdrovend.

Met mijn site hoop ik de volgende dingen te bereiken:

- een site die laagdrempelig is voor de bezoekers

- een site met een leuke en indirecte uitstraling

- mijn kennis van wijnen en bouwen van websites te vergroten

- door het kunnen beoordelen van wijnen hoop ik analyses te kunnen maken over zaken als: welke winkel verkoopt de best beoordeelde wijnen, uit welk land/streek komen de best beoordeelde wijnen, etc.

De site heeft in 2 dagen ruim 100 bezoekers gehad, dus ik ben al erg tevreden.

Daarvoor bedankt iedereen.

Herman

• Wim dL

In dat geval zit je op dit Prikbord vermoedelijk niet op de juiste plaats om de doelgroep voor je website te vergroten.

Er zitten hier allemaal ‘amateurs’ (en een enkele pro natuurlijk) die zich in zijn algemeenheid toch richten op de betere wijnen.

• Sep

Herman,

Een prachtig streven om je kennis met de beginnende wijnliefhebber te delen en uit te wisselen. Volgens mij zitten er veel geïnteresseerden met beperkte kennis, maar honger naar meer op het prikbord mee te lezen.