Wederom had ik mij voorgenomen een jaar lang niets aan te schaffen, en wat orde in mijn keldertje te bewerkstelligen ±)
Ben dit jaar al 3 keer in de fout gegaan!
Kan ik mij onder wijn/curatele laten stellen..
uw Hendrik
Beste Hendrik,
Natuurlijk is het onder curatele stellen een mogelijkheid.
Vraag mij de volgende keer om toestemming voordat je iets aankoopt.
Ik speel wel die engel op je schouder, of desgewenst die duivel aan de andere zijde.
Ik hou je gerust strak aan de teugels, weinig vrijheid tot aankopen.
Ik vraag me echter sterk af of het voornemen wel oprecht is, ik denk van niet.
Het is misschien wel een verkeerde schreeuw om hulp, het is een schreeuw om aandacht….. :+
Zal eens een nieuw kleedje over de divan leggen…. :-)
M.v.g,
Robèrt
Kansloos!
Als ik het zo hoor, lijdt je aan het bekende fenomeen dat het vinden, kopen en verzamelen van goede wijn tegen een goede prijs een essentieel onderdeel is van de hobby.
Gewoon mee doorgaan!
De gevolgen zijn ook te overzien en oplosbaar.
Zelf zie ik de volgende uitwegen als de kelder volloopt:
- kelder groter maken (begin 2008 gedaan; helaas is de extra ruimte nu al weer bijna vol)
- verhuizen naar een ander huis met meer opslagruimte (wij denken na over een zelf te laten bouwen huis met zelf te bepalen keldergrootte)
- in het rechterdeel van deze pagina aanbieden van overschot. Als je de goede wijnen koopt dan kom je er ook gemakkelijk vanaf (ik heb zo ook al een paar keer wijn gekocht bij iemand die dit als beleid volgt om zijn keldervulling te managen)
Gegroet,
Chris
Volkomen normaal verschijnsel. Als wijnhandelaar heb ik hetzelfde probleem en ik ben vast niet de enige. Je hebt al genoeg, maar er doed zich een kans voor en je koopt bij.
Mijn goede voornemens:
* zoek een grotere opslag zodat ik niet hoef te stoppen met bijkopen :-)
* stop met het bewaren van één doosje van oude oogstjaren voor toekomstige proeverijen want dat neemt zoveel ruimte in beslag.
succes
Udo
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?