PN: 1997 Pierre Bise Coteaux du Layon Rochefort Cuvee Les Rayelles

• Peter vdB

Domaine Pierre Bise 1997, Coteaux du Layon Rochefort

Cuvee Les Rayelles

Ik heb zin in iets lekkers. Dit weekend een pracht expositie bezocht én twee mooie theatervoorstellingen. Vanmiddag maakte Gé Reinders er een echt feestje van met Koninklijke Harmonie Sophia's Vereeniging uit Loon op Zand (Bloas mich 't landj door). Dan wil je het begin van de avond zorgeloos genietend ingaan.

Deze Coteaux du Layon ziet er nu al oud goud kleurig uit. De neus is neit zo expressief. Vééééél honing, een toets van botytris en vooral ook turks fruit. Maar dan die smaak: nectar. Wat een waanzinnig mooie balans. Perfect. Een wijn om dat mooie concert mee na te genieten: ook een feestje.

• Chris

Zeker een goed domein die Pierre Bisse Peter, was er in Mei op bezoek en zeer genoten van de wijnen en de zeer aardige eigenaren.

heb er achteraf veel te weinig wijnen gekocht hun Saveniers is echt geweldig.

Gr.Chris,

• sjaak Kaptein

Ik weet hoe lekker Coteaux du Layon uit het topjaar 1997 kan zijn.

Maar ik ben wel erg benieuwd wat de mooie expositie geweest is?

Sjaak Kaptein

• John Bindels

Chris,

Moet er niet een eetje bij die Loire?

• Frank

En vergeet nadien de cuvée ‘les rouannières’ en de quarts de chaume niet, zelfde jaar en zelfde wijnboer.

Maar wat voor mij belangrijker is, is dat Pierre Bise er bijna elk jaar in slaagt deze cuvées zeer goed te maken. Toevallig zaterdag nog een 1995 gedronken en net zo lekker als de 1997, maar ook 1999 en andere jaargangen zijn van hetzelfde caliber.

• Peter vdB

@ Chris, helemaal mee eens. Helaas heb ik de Savennieres van Pierre Bise nog nooit gedronken!

@ Sjaak. Ik bezocht de tentoonstelling Heel andere krant van Luuk Wilmering in de Pont. Dat is journalistiek cabaret. Met kopregels in zijn krant zoals: “Intimiteit onder daklozen met kwart gedaald”. De moeite van een bezoek waard:

http://www.depont.nl/nl/pers/persberichten/bericht/pers/245/

@ Frank, helemaal mee eens. Weet je wat zo vervelend is… ik weet de verschillen niet precies meer tussen de cuves, behalve dat het om verschillende terroirs gaat. Toch niet onbelangrijk. Ik heb een zwak voor Quarts de Chaume, als je daar rondloopt in die wijngaarden met de vorm van een fruitschaal, vóel je gewoon dat het iets warmer is, een fantastisch microklimaat.

• Olaf

Ik ben in November nog bij Claude Papin op het domein geweest een zeer interessante zaken in het glas gekregen daar.

Hij vertelde dat hij net een ploeg van Revue de Vin de France over de vloer had gehad die al zijn Pierre Bise wijnen inclusief de oude jaartallen had geproefd dus dat zullen we binnenkort wel in het tijdschrift lezen.

Zijn witte gewone Anjou Le Haut de la Garde is zelfs mooi gemaakt.

Ik heb er o.a. zijn Coteaux du Layon Beaulieu en Rochefort 2007 gekocht, zeer goed. Heb ook nog ergens PN liggen als iemand geinteresseerd is.

Als iemand ze op het prikbord kan zetten dan heb ik nog wat mooie foto's van het bezoek aan Pierre Bise.

• Peter vdB

Olaf, foto's even doorsturen naar Robert.

• Robèrt Koopman

Foto's wil ik altijd plaatsen.

M.v.g,

Robèrt

• Robèrt Koopman

Foto's van Olaf.

M.v.g,

Robèrt