Codorníu Reina Ma Cristina

• Peet

Hallo,

Geen idee of iemand hier nu nog leest, maar als het zo is, zou ik je informatie en hulp erg op prijs stellen :-). Voor een klant heb ik een paar flessen gekocht bij een wijnhandel in de buurt ((nav een eerdere posting van mij hier). Het gaat dus om de Codorníu Reina Ma Cristina Civee (brut reserva 2006).

Nu bedenk ik me dat ik bij het geven ervan, er hélémaal niets over kan vertellen. En dat lijkt me juist zo leuk: bla bla, oplevering, feestelijk, daarom deze wijn …

Iemand hier die er wat over kan vertellen? In de winkel hing wel een A4tje met verslag van een proefpanel (uit een krant of tijdschrift), maar daar waren geen kopieen van…

Ik hoor het heel graag!

groeten,

Peet (ook zo'n fles voor thuis gekocht :-))

• william

proefnotitie van Wine Anorak:

Codorniu Reina Ma Cristina 2006 Cava, Spain

Distinctly Cava in style, with a herby, lemony, fruity nose. The palate is crisp, herby and tangy with some citrussy notes and a distinctive citrus/grapefruit pith character. Not trying to be Champagne, this is a serious, quite complex expression of Cava. 90/100

van de site van Cordoniu:

:. Reina María Cristina

This Cava Brut was launched in honour of the Regent Queen María Cristina of Austria who in 1897 granted Codorníu with the title of “Official Provider of the Royal House”. In addition to the traditional blend of the Non Plus Ultra, this cava has a touch of Chardonnay , which gives it a more modern, balanced and sparkling style.

:. Food Matching and Serving Suggestions

It is an excellent cava to combine with white fish and seafood such as lobster, crayfish, etc. A perfect companion for special celebrations. Serve chilled. Drink in a flute glass.

En dan stoppen we dat even in de veraalmachine van Google - altijd lachen!

Codorníu Reina Cristina Ma 2006 Cava, Spanje

Distinctly Cava in stijl, met een herby, Lemony, fruitige neus. De smaak is fris, herby en smaak met enkele citrussy noten en een onderscheidend citrus / grapefruit pith karakter. Niet proberen te Champagne, dit is een ernstige, zeer complexe expressie van Cava. 90/100

van de site van Cordoniu:

:. Reina Maria Cristina

Deze Cava Brut werd gelanceerd ter ere van de Regent Koningin María Cristina van Oostenrijk die in 1897 verleend Codorníu met de titel van “Officiële aanbieder van het Koninklijk Huis”. Naast de traditionele mix van het Non Plus Ultra, deze cava heeft een vleugje Chardonnay, die haar een meer moderne, evenwichtige en sprankelende stijl.

:. Eten Gevonden en Serving Suggestions

Het is een uitstekende cava te combineren met witte vis en schaal-en schelpdieren zoals kreeft, rivierkreeft enz. Een perfecte metgezel voor speciale vieringen. Serveer gekoeld. Drankje in een fluit glas.

• Peet

Hallo William,

Heel erg bedankt voor je uitgebreide hulp! Ik heb er een mooi verhaaltje van kunnen maken en volgens mij zijn de betreffende heren er erg blij mee.

Ik heb nog een hele poos gezocht, gisteravond, maar kon erg weinig vinden. Alleen het goedkope “zusje”, (van rond de 7 euro versus onze bijna 18), blijkbaar is het geen erg bekend wijn (of ben ik te onbekend op dit gebied om goed te kunnen vinden, da's natuurlijk een evengoede mogelijkheid :-)).

Nogmaals bedankt,

groeten,

Peet

• Eelco van Wieringen

Zijn de klanten misschien niet meer geinteresseerd in een achtergrondverhaal over de wijn? Productiewijze, terroir, historie, inzetbaarheid bij spijzen? Die smaak ervaren ze zelf wel.

Salut,

Eelco

• Peet

Ja, waarschijnlijk hadden ze dat erg leuk gevonden. Maar ik was helemaal vergeten eea uit te zoeken en zoals ik al eerder schreef het stukje bij de wijnhandel was niet als kopie beschikbaar.

Sowieso, wil ik in de toekomst bij het geven van een fles (of meerdere :-)) daar een stukje tekst bijdoen, volgens mij maakt dat het een stuk leuker. Althans wij kregen dit jaar een fles van een bedrijf met een verhaaltje over die wijn en mij sprak dat erg aan.

Maar goed, ik heb nog geen idee hoe ik dat moet gaan organiseren….

groeten,

Peet

• Eelco van Wieringen

Veel hier komen. Kun je het uiteindelijk zelf.

Salut,

Eelco

• Robèrt Koopman

Toch heb je wel gelijk, een fles met een verhaaltje erbij is net dat beetje aandacht extra wat men blijft herinneren.

Zo wordt een flesje wijn een leuker cadeau.

M.v.g,

Robèrt