Gewone woensdagavond...

• Ruud Göebel

Proefschrift had dit jaar weer een Nationale wijntest uitgeschreven.

100 vragen over 10 landen en/of streken. Al sinds 1995 doet ons team aan deze test mee.

Gisteravond was de final meeting. Alle researchresultaten van de teamleden worden dan in elkaar geschoven om tot een éénduidig antwoord op de gestelde vragen te komen. De traditie is om wat wijn, afkomstig uit de behandelde landen te nuttigen. Het werden:

1.Simonsig Brut Rosé MCC W.O. Stellenbosch.

2.Newton Johnson chardonnay 2006 Hemel & Aarde Valley.

3.Dom. Le Clos des Cazaux V.V. 2003 Vacqueyras.

4.Ironstone cabernet sauvignon reserve 1997 Sierra Foothills.

5.Luddite shiraz 2004 W.O. Western Cape.

6.Château Lagrange 1999 St. Julien.

7.Château Lynch-Bages 1993 Pauillac.

8.Dom. Pierre Usseglio & Fils 2000 Châteauneuf- du- Pape

9.Sassicaia 2004 Bolgheri Sassicaia.

Goed gezelschap van wijnvrienden, plus wat mooie kazen van l’Amuse met brood van Le Fournil Sébastien, dan heb ik het op zo’n gewone woensdagavond echter geweldig naar m'n zin.

Ruud.

• Eelco van Wieringen

Rudi,

Ik begrijp dat het hier de antwoorden van jullie team betreft, toch? Zeg mij, waar kan ik de vragen vinden. En graag een impressie van de Sassicaia (nooit mijn vriend, maar wellicht doet 2004 daar wat aan).

Salut,

Eelco

• Ruud Göebel

Hoi Eelco, de vragen zijn te vinden op: www.proefschrift.nl/ wel even naar beneden scrollen.

De Sassicaia 2004 is nog wat te jong en nog niet geheel in balans, ik denk dat het nog een jaar of 3 gaat duren voordat de wijn is, wat de maker voor ogen stond. Ik heb nog wat in een karaf en zal de wijn vanmiddag nog een keer proeven. De combi van de kazen met de wijnen was ook niet altijd even gelukkig om tot een afgewogen oordeel te komen. Het was dan ook geen proef- maar een gezellgheidsavond.;)

Ruud.

• Theo

Kijk Ruud,

daar hou ik nou van….. een gezelligheids avond! Volgens mij is wijn daar oorspronkelijk voor bedoeld, daar moeten we eigenlijk niet te moeilijk over doen!

Hoe was die Luddite shiraz 2004? te drinken als je 'm in een karaaf kieper, of zou je nog ff wachten?

TG

• Ruud Göebel

Theo, in de karaf met de Luddite als je hem nu wilt drinken want ook deze wijn is aan de jonge kant en dan iets onder kamerteperatuur drinken. Ik vind deze wijn een mooi voorbeeld van de mogelijkheden die Zuid-Afrika moet aangrijpen om een plaats op de wereldmarkt te krijgen voor kwaliteitswijnen.

Ruud.

• Robèrt Koopman

Een goede besteding van de woensdag avond lijkt mij!

Ik had ook al een goede woensdagavond.

Twee oud-collega's op bezoek, dan kunnen we weer eens fijn hatelijk doen naar elkaar, heerlijk!

Praten over de internationale bank-wereld en hoe ze weer miljoenen verdienen aan producten die niemand begrijpt, het kan altijd nog.

Die alles onder het genot van een fles Champagne,Louis Roederer (volgens mij de gewone brut) helemaal niets mis mee.

Later bij het eten, visschotel, een bekende niet met naam te noemen witte Zuid-Afrikaanse wijne welke door middel van spontane gisting is gekomen tot wat het nu is.

Ook helemaal niets mis mee … :+

Was het elke woensdag avond maar zo….

M.v.g,

Robèrt

• Jan Sterken

Bedoel je Klein Marseille ;-) ? Die is i.d.d. erg lekker! Heb ik toevallig gisteravond nog geproefd met een paar mensen.

Hartelijke groet,

Jan

• john

Ruud,

Vertel me…..hoe was de lynch bages 93? in mijn geheugen 1 van de beste 93ers die ik uit de bordeaux dronk….nog steeds zo?

Hasta Luego

John

• Ruud Göebel

John, het was gisteravond een zeer gezellige “werkbijeenkomst”:+. Het doel was om de wijntest van Proefschrift goed af te sluiten. Ik had als teamcaptain en gastheer wat heftige kazen ingekocht zonder te weten welke wijnen ingebracht zouden worden. Een aantal teamleden waren uit hun dagelijkse werk bij mij binnengevallen, hadden trek en begonnen vrijwel onmiddellijk zowel de wijnen als de kaas weg te “hakken” dus we hebben niet zo goed geproefd. Wim d.L zat de hele avond wel met zo'n geniepig klein schootcomputertje te spelen :D en zoals we weten zit daar zijn “cellartracker” in. Wim kom er maar in met die Lynch-Bages 93.

Ruud.

• john

en snel een beetje!……:D