vrijdagavond wijnen

• john

ding dong….Willem *** voor de deur….gezellig hup de kelder in en vervolgens blind in Willems glas de volgende wijnen:

Guru 2006 unieke witte Portugese wijn. Bjjna nergens mee te vergelijken…heel veel vuursteen en een lange afdronk 93/100. Willem zat met Spanje in de juiste hoek van Europa….

Van Volxem 2006 Alte Reben, geweldige gastronomische dikke riesling…dit wordt alleen maar gemaakt door Van Volxem en Heymann-Löwenstein 93/100. Willem dacht aan Van Volxem…top!

Poujeaux 1997, voor mij DE verrassing van dat jaar….zo très bordaux n perfect in balans 93/100 geweldige wijn!

Henschke Mount Edelstone 1993, wat een neus! witte peper, after eight, chocolade….Top! 95/100 Willem dacht eerst aan een top cote rotie van Guigal, maar wisselde het later om voor een Ausstralian Shiraz…..16 jaar oud en nog minstens 10 jaar te gaan…..

Aalto 2004 97+/100……zoals ik al vaker heb gezegd….dit moet iedereen in de kelder hebben liggen!

Mooie avond…..

Hasta Luego

John

• Willem Booij

Ding Dong, ons stond voor de deur…

Ons gaat die bel toch eens zoeken John :D

Lekker ontspannen wijn drinken op vrijdag avond in den badjas met pantoffels aan..

De wijntjes waren lekker John!

De Guru proef ik nog, wat niet vreemd is met deze wijn, zo anders dan de meeste witte wijnen. Goed gemaakt.

Die Poujaux is van grote klasse en je drinkt de fles leeg met veel plezier. De AALTO is een glimlach wijn, heerlijk..

grt

• Robèrt Koopman

Willem Booij schreef:

>

> Ding Dong, ons stond voor de deur…

>

> Ons gaat die bel toch eens zoeken John :D

>

> Lekker ontspannen wijn drinken op vrijdag avond in den badjas

> met pantoffels aan..

Soms is het niet eens zo erg dat er geen foto's gemaakt zijn … :-)

M.v.g,

Robèrt

• ChrisW

Leuke wijnselectie.

Interessant dat je die Poujeaux uit 97 zo hoog scoort. Ik heb eens op CellarTracker gekeken en ook daar zijn de waarderingen voor een 97'er behoorlijk hoog. Nuttige aanbeveling omdat dit soort wijnen nog steeds voor weinig rondslingert.

Ik heb de Aalto uit 04 niet gedronken, maar de 2005 was bijzonder prettig en heb er direct daarna wat flesjes van gekocht. De 2004 zag ik voor zo'n EUR 22,- bij de corte ingles liggen maar daar zat zo'n laag stof op dat ik ze maar hen laten liggen.

Wat is nu eigenlijk het verhaal van de badjas en de pantoffels zoals Willem beschreef? Of willen we dat niet weten….

Gegroet,

Chris

• Ruud Göebel

Chris, dat kan ik wel even uit de doeken doen hoor, alhoewel ik er niet bij was.

John, belde Willemt op en stelde hem voor om nu eens voor hém te koken en daar kon W****** geen weerstand aan bieden :D. Na een overvloedige maaltijd met wat glazen van het één en ander besloten de heren nog wat restjes wijn weg te werken. Willem zou niet terugrijden naar het Rotterdamse, dus eerst even een Quickshower, badjas aan en pantoffels, dan konden zij na afloop van het flessen sur pointe zetten en het in de fik zetten van een Cubaan, onder de wollen deken. Zo, gaan die dingen! ;D

Ruud.

• john

hey robert….ik heb een speciale badjas hoor!…..:D

Hasta Luego

John

• john

niet slecht Ruud…….ghehehe

• ChrisW

Beste Ruud,

Ik begrijp het.

U bent een soort van Advocaat/Spindoctor voor de heer JvT die dit soort escapades naar de buitenwereld in een positief daglicht stelt…

• Ruud Göebel

Beste Chris, ik ben niet meer dan een spinnende grijze kater in de vensterbank van dit prachtige wijnprikbord! Echter omdat ik daar al wat jaren vertoef, weet ik wel hoe de hazen lopen en daar doe ik gaarne kond van. :D:D

Ruud.

• WillemBooij

die Rudi zit er niet veel naast Chris!

ons Rudi heeft ooit een week met ons vakantie gevierd :D