Château de Lascaux 2003

• Mathieu Wechseler

Château de Lascaux 2003

Les Nobles Pierres

Pic Saint-Loup

gekocht op het domein zelf: ca. € 11,-

geproefd: 28.01.2009

Vitale middeldiepe kersenrode kleur met nauwelijks veroudering aan de randen.

In de neus kersentaart, donkere pruimen, zwarte olijven, vleugje zoethout en wat garrigue.

Verfijnde aroma’s.

In de mond eerste aanzet van zacht, rijp, rood en zwart fruit. Lekker sappig. Nog behoorlijk wat zachte tannine die aandoet als pruimenmoes. Mooie structuur, power en elegantie tegelijkertijd. Mooie balans tussen zoet, zuur en kruidigheid. Op het einde geven de tannines nogeens een boost en zijn haast iets uitdrogend. Maar met een goed stuk vlees (ga ik zo proberen) zullen ze wegsmelten. Mooie lange afdronk met een aangenaam fruitige frisheid op het einde.

Drinken vanaf nu, houdbaar tot ca. 2012.

16/20 (met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding)

Ik blijf het herhalen, Pic Saint-Loup is één van de mooiste appellties van de hele Languedoc-Roussillon met nog steeds betaalbare prijzen.

Amitiés,

Mathieu

• Mathieu Wechseler

Nog even het volgende: de wijn heeft 14% alcohol, maar daar merk je niets van!!!

Overigens wordt de wijn geïmporteerd door medeprikker Jeroen.

• Jeroen

:-) en lekker dat ie is. LEuk dat je er geweest bent Mathieu, sowieso een erg mooi gebied

• Wolf

Hoi Jeroen,

off topic, maar ik probeer je via de mail (en via het LANGUEDOC draadje) al een tijdje te bereiken omtrent de proeverij. Dat ik de 12e niet kan en of het eventueel opgeschoven kan worden. Wil je daarop even antwoorden? Mail?

Groet,

Wolf

• Theo

Pic Saint-Loup, prachtig, kom er graag, en drink het graag. Die fles die ik ooit van je kreeg Mathieu, staat nog steeds op mijn lijst om aan te schaffen!

TG

• Guus

Deze week ook een hele mooie Pic Saint-Loup gedronken: Domaine Devois du Claus Coteaux du Languedoc Pic St. Loup 2001.

Dit was mijn korte notitie:

rode kleur, neus is rijp rood fruit, kersen, bramen, mooie kruidigheid, smaak is vol en smakelijk, speculaas, droppig, dik rood fruit, pepertje, wijn is in topvorm, mooie rijpe indruk, mooie zoete aanzet met toch zijn balans, mooi zacht, kan nog wel een tijdje mee.

Groet

Guus

• Mathieu Wechseler

Bedankt Guus, voor de proefnotitie. Ik ken aardig wat Pic Saint-Loup, maar deze nog niet. Staat genoteerd voor de volgende keer.

Amitiés,

Mathieu