Pftttt

• Hendrik

Alles is achter de rug,

Rene Barbier en zijn F~$%^^ sprekende vrouw liggen te slapen op mijn oprit :+

Het was me het avondje wel.

Heel leuk een aantal mensen te ontmoeten buiten het prikbord circuit om

Helaas een paar flessen met “kurk ”, danwel geoxideerd.

Echter het was een genot om de hr Barbier bezig te zien met zijn wijnen.

Voor mij is hij “El Fenomeno ”van de Priorat. Vooral de laatste 8 jaargangen hebben grote indruk op mij gemaakt. En al mag ik 130 jaar oud worden: dit maak ik nooit meer mee

:+

uw Hendrik

• Willem Booij

Hendrikus,

zal best inspannend geweest zijn, ouder jaargangen stuk?

Hoe heb je de wijnen ervaren?

Heb je Wodan wel an de ketting liggen, zou jammer zijn als Rene net je tuin staan te bewateren en Wodan bijttum eraf..

grt

• Ruud Göebel

Wodan lus geen spaanse wors.

Ruud.(even aan de Glenlivet na het Spaanse geweld van heden middag)

• romke van dijk

Hendrik hartelijk bedankt!

Je krijgt het toch weer voor elkaar, met een mooie glimlach alles voor de bakker.

Het begon niet veelbelovend, maar eindigde toch wel spectaculair. Toppers voor mij 2005, 2001 en 2004 maar ook wel 2006.

Ik hoop dat Merijn met zijn SRV wagen lekker gedraaid heeft!

Groet,

romke

• Robèrt Koopman

Hendrik schreef:

>

> Alles is achter de rug,

>

> Rene Barbier en zijn F~$%^^ sprekende vrouw liggen te slapen

> op mijn oprit :+

Hendrik toch!

Had die mensen maar naar mij toegestuurrd, dan had ik ze een kamer en een bed kunnen aanbieden!

Gelukkig weet ik wel beter…. :-)

M.v.g,

Robèrt

• Udo

Zal morgen wat uitgebreider reageren, nu eindelijk slapen na een lange thuisreis met dank aan de NS.

Wat is Rene Barbier (en zijn vrouw) aardig en totaal niet uit de hoogte. Geen liefhebber van oude klare bleek later op de avond.

Merijn en Hendrik: bedankt voor de unieke ervaring!

Navraag bij Rene leerde dat dit nooit eerder gedaan is, nergens ter wereld: alle jaargangen op een rijtje is met recht uniek.

Udo

• merijn

Ook ik zal later eens wat uitgebreider reageren. Op dit moment maak ik me klaar voor een trein/bus-reis terug naar Amersfoort/Leusden om mijn auto op te halen en wat rekeningen te vereffenen ( :+ ) met amigo Hendrik en afscheid te nemen van de familie Barbier.

Aan de deelnemers: mijn grote dank, hopelijk hebben jullie de proeverij ervaren als bijzonder. ik heb me in ieder geval goed vermaakt, ondanks de bijbehorende stress/chaos/dingen-die-mis-gaan etcetera.

Aan PeterV die naast me zat: je was zeer aangenaam proefgezelschap, tot een volgende keer!

en nog eventjes een offtopicje:

Romke: ik heb de twee kampioenen tot nu toe al goed. Vandaag Boom, Vervecken, Nys en Vos, Kupfernagel en VDB… Oranje boven! ;) Breng die Magnum maar langs!

• ChrisW

Hendrik, Merijn: Bedankt!!!

Het was een unieke ervaring om al de jaargangen van clos mogador te kunnen proeven.

De echte toppers waren voor mij de 1998, 2001, 2004 en 2005. Subtoppers waren de 1989, 1991,1999 en 2000. Ik twijfel of de 2006 in het rijtje van de echte grote terechtkomt. Hij was nu nog heel primair en leek wat minder geconcentreerd dan de 2004 en 2005. We zullen het over 1-2 jaar wel zien. Ik was in ieder geval heel blij dat Merijn nog een kistje van zowel de 2004 als de 2005 achter in de auto had liggen. Dat moet er trouwens dubieus hebben uitgezien: een paar mannen die in de schemering op een parkeerterrein achter een busje geld staan te tellen en “handelswaar” die verstopt lag onder een deken achter in de auto van eigenaar laten wisselen. ;-)

Verrassend trouwens hoe krachtig en levendig de 1989, de eerste commerciële jaargang, nog was. Met nog wat extra concentratie en betere kelderopvoeding die de jongere jaargangen hebben, is er voor mij weinig twijfel over de ouderingscapaciteit van clos mogador.

Nogmaals dank aan de organisatie voor de ongetwijfeld arbeidsintensieve voorbereiding!

Gegroet,

ChrisW

• Ger

Voor mij was dit de eerste prikbord proeverij en ik moet zeggen, perfecte organisatie. Dit doe je niet zomaar even tussendoor. Alle complimenten!

En dan natuurlijk een schitterende line-up.

Dat smaken verschillen is natuurlijk ook wel duidelijk. Hoewel ik liefhebber ben na belegen wijnen, vielen de oude jaargangen mij tegen met als enigszins positieve uitzondering de 1991. De rest was of niet zuiver of over de top. Ommekeer duidelijk na ’97. Na ’97 veel meer fruit en concentraat. Ben benieuwd wat de 2006 gaat doen, over een paar jaar zullen we het weten.

Ger

• Wim dL

Hendrik en Merijn: bedankt.

Ik vond de oudste wijnen een beetje ‘over de top’, wat er vooral nog overeind stond was een iets te royale hoeveelheid zuren.

In zijn algemeenheid vind ik dat het rijpingspotentieel van deze wijnen, ook door RP, een beetje wordt overschat. Een jaar of tien rijping doet de meeste jaargangen goed, maar meer dan dat…

Opvallende constatering: onze tafel waardeerde de ‘even jaren’ hoger dan de ‘oneven jaren’.

Opvallende observatie: In veel van de meer uitgesproken even jaren was er een opvallend caramel-aroma te bespeuren dat nog het meeste deed denken aan Hopjesvla.

Vreemd dat datgene dat wij als kurk herkenden, door Barbier werd geïnterpreteerd als iets dat door een paar uur karafferen wel zou verdwijnen… Bijna twintig jaargangen, twee vlurkjes en één knetterharde KURK.

Het was een feestje!