ons zit bij der Doktert om wat Riesling te degusteren, zoon 30 flessen staan klaar waarna ons nog wat rood moet nippen. ons komt terug
Wat een feest was dit om mee te maken!
2 teams al volop in training voor de Grand prix Saint Hubert.
Net als topsporters die het uiterste vergen van hun lichaam, treden er blessures op. Wegens ontsteltenis van een teamlid mocht ondergetekende aanschuiven.
Ogenschijnlijk achteloos keuvelend over F~^$# sapjes determineren de heren Duitse aus en spatleses, soms tot op 500 meter nauwkeurig!
Hermans hol, Kirschheck, of de Kupfergrube het maakt ze niets uit, vaak kennen ze de wijnmaker persoonlijk.
En dan plotseling opperste concentratie, het organoleptische vermogen werkt op volle toeren. Dit gaat zo extreem dat andere essentiele lichaams functies even verwaarloosd worden. Als leek schrik je daarvan, maar er wordt een buitenraampje geopend, en na een kleine pauze hervatten de matadoren hun determinatie.:+
Heren , dank voor deze avond, en het is mij wel duidelijk dat andere teams zich de moeite kunnen besparen.
uw Hendrik
p.s. Peter en Kitty, ook nog bedankt voor de Asterix maaltijd :+
Mannen,
Het was weer mooi!
op een ordinaire maandagavond achteloos 40 flessen wegwerken met 6 personen moet kunnen……….. Nog 7 worsten, 2 stukken schweinfleisch en een volledige casseler-rib uit mijn lichaam verwijderen en dan ben ik weer bij…..De kilo foie met Yquem 2003 was een mooi tussengerechtje…..ietsie pietsie te jong die 2003 maar wat een TOPPER!!!!! Mijn zuurkoolschotel heb ik vanochtend al afgegoten……
Dönnhof heeft waanzinnige spätleses gemaakt in 2002!! Al moet ik zeggen dat alle 8 Dönnhofs geweldig waren!
Fritz Haag ging mega door het ijs….en helaas alle 4!
Molitor viel voor mij weer tegen behalve de Spätlese 2003. die was prachtig! (welke berg ook al weer?
Van de 10 rode wijnen was ik onder de indruk van de L'ancely 2000 van Negly
Montus Cuvee Prestige 2001………..nog minimaal 5 jaar vanaf blijven!!!! pieperdepiep
Montrose 1995 was lastig na een geweldig mooie dikke “sauternes”-achtige Tokaji 2000 (6 puttiioninininiossssss of zoiets……)
Du bist alles was ich habe auf den Welt……..du bist alles was ich will…….yéééééh………….DUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
Grüss Gott
Der John
Meen je dat nou, John, van die 4 Fritzen?
Ongelooflijk.
Wat was het probleem? Op slot? Over de hill?
Heb louter TOP-ervaringen met Fritz Haag. Meer als met der Hermann. Alhoewel ik dat meestal ook niet door de gootsteen giet, hoor.
Zou misschien een persoonlijke voorkeur een belangrijke rol spelen? Of zaten er gewoon echte fouten in die Haagjes?
Ben benieuwd,
Klaas :z
Hey Klaas,
Helaas meen ik het echt van die Haagjes……en het had helaas ook niets met persoonlijke voorkeur te maken……ons oordeel was namelijk unaniem! Ondanks dat het om het topjaar 2001 en 2005 ging en deze Haagjes van zijn beste berg kwam, namelijk Brauneberger Juffer blonken ze uit in ééndimensionaliteit en een relatief korte afdronk. Kortom: ze waren nogal dun…..Had volgens mij ook niets te maken een “gesloten” periode…..baalde er ook van want ik heb recent nog redelijk wat Goldkapsel van Haag gekocht in 2005 en 2007…….het was gisteren zo erg dat als we een “dunne” riesling in het glas hadden we voor de grap riepen: “het zal wel weer een Haag zijn” en dat dit helaas 3 keer zo was…..zat ook geen fout in die wijnen………
Reputaties sneuvelen op het prikbord………..
Hasta Luego
John
Hmm, interessant.
Dun heb ik ze nooit gevonden. Wel errug frivool en mineralig.
Inderdaad heel anders dan Donnhoff die in mijn ogen over het algemeen behoorlijk veel vetter en ook zoeter zijn. Sommigen heb ik dat wel eens een internationale/amerikaanse stijl horen noemen. Ook heel lekker, op zijn tijd, maar heel anders.
Maar goed, als jullie mening unaniem was, dan vrees ik voor mijn voorraadje…
Alhoewel ik mijn ervaringen met de Goldkapsels van Haag natuurlijk niet zo maar over boord zet. De tijd zal het leren.
Trouwens,
is mijn mail aangekomen?
Cheers, Klaas :Z
Welke jaren waren die Fritzkes en wat was er niet goed aan? Door het ijs is nogal wat. Vanaf spätlese scoort onze Fritz toch altijd dikke 90ers. Ik geloof dat er de laatste 10 jaar nimmer onder de 92/100 is behaald om over z'n ausleses dan maar te zwijgen want die komen doorgaans door op 96 tot 97/100. Slecht ijs kan ik dit nauwelijks noemen.
John
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?