Lekker eten in de Rheingau

• romke van dijk

Kennerts,

Over een week of wat krijgen de studenten van de diploma course een paar dagen les in Geisenheim.

De zondagavond daarvoor willen de jullie wel bekende Anne-Wies, Ingrid, Ghislaine en ik ergens lekker eten.

Wie heeft er tips? Liefst wel aan de noordkant van de Rijn in de nabije omgeving van Geisenheim, Oestrich, Rüdesheim usw.

Ik heb in dit land geen ervaring maar weet dat vele van jullie dit gebied goed kennen.

Hoeft niet chick te zijn wel erg lekker.

Alvast hartelijk dank,

Romke

• John Copier

Romke,

Dan zit je op minder dan een paar Km van Schloss Johannisberg. Dit is niet alleen een wijnbouwbedrijf maar heeft ook een restaurant en wat voor een. een restaurant met een gutbürgerliche Küche. Ik weet niet of het restaurant in deze tijd is geopend. Kijk even op www.schloss-johannisberg.de Je hebt vanuit het restaurant een adembenemend uitzicht. Is geen sterrenrestaurant maar wel goed. En niet onbelangrijk, wijnen van het huis maar ook de hele omgeving. De wijnen van het Schloss zijn trouwens pico bello. Prijzen voor de wijnen liggen tussen de 14 en 450 euri.

Volgens goed gebruik zal je op de Uni via de studenten de nodige informatie kunnen krijgen alwaar voor weinig te schlempen en te eten.

In Rüdesheim, ook niet zover van Geisenheim, is aan het Weingut van Georg Breuer een hotel met restaurant verbonden. Het hotel is gepeperd maar het restaurant hanteert keurige prijzen zoals trouwens overal in Duitsland. Kijk op www.georg-breuer.com Ik heb ook een tel. no. +49 (0)6722 1027 De wijnen van Breuer vind ik wat minder dan van Schloss Johannisberg. Er zit wel een prijsverschilletje in. Ongeveer een factor 4.

Veel plezier aldaar.

John

• John Copier

Ik heb in de doos met visitekaartjes gekeken en nog twee restaurants voor je gevonden. De eerste is aan de prijs, een gourmet restaurant, en de tweede is gemiddeld. Heb je tijd en maakt het niet uit dan zou ik mij in Schwarzenstein laten verwennen.

http://www.burg-schwarzenstein.de/cms/front_content.php?idcat=17

http://www.franzkeller.de/

John

• PaulB

http://www.rheingau.de/weingueter/strausswirtschaft

veel plezier,

Gr.Paul

• romke van dijk

John,

Dank je voor je informatie.

't Wordt Schloss Johannisberg.

Is flexibel, ziet er degelijk uit en is Duitsland…

Andere restaurants leken een beetje te veel op de Franse tour te gaan en ik doe dat liever in Frankrijk of België.

Het wordt in ieder geval heel gezellig die avond.

Met vriendelijke groet,

romke

• John Copier

Ben je er langer dan een dag kijk dan even op de site die Paul heeft gegeven. Richtig Duits - en niet onbelangrijk - vaak spotgoedkoop en erg lekker. Altijd betaalbarewijnen van het huis en in het weekend muziek. Soms trekt men bij aardig weer ook de wijngaard in. Veel wijnboeren hebben midden in de wijngaard een extra onderkomen voor groepen. Leuk voor de zondagmiddag. Speenvarken op de BBQ. Daar wordt dan ook veelvuldig gebruik van gemaakt.

John

• romke van dijk

het is maar een “vrije” avond daarna in een streng geregisseerd stramien…

Belde met het restaurant van het Schloss heel vriendelijk geïnformeerd, ook de aankomsttijd kon ik moeilijk geven maar dat was geen enkel probleem. Gastvrijheid met een G.

Ik hoop dat het eten ook lekker is…

groet,

romke

• John Copier

Lekker? Daar kan je van op aan. Ik lees je bevindingen hier wel. Veel plezier aldaar.

John

• Klaas Vaak

Paul,

heb je een ander mailadres of is mijn berichtje verloren gegaan?

groet, klaas :z

• Hendrik

John, klopt jouw mailadres nog?

Zo ja lees mijn berichtje ff a.u.b.

vr groet

Hendrik