Rhone 2003

• Theo

Gisteranavond een Gigondas uit 2003 open getrokken. Zuid Rhone is naast de Languedoc mijn favoriete gebied.

Reeds eerder heb ik moeten constateren dat 2003 niet mijn jaar is. Ik koop elk jaar ter plaatste, en heb een aantal jaren geleden de 2002 overgeslagen, en gelijk de 2003 gekocht, die toen nog jong was, maar mooie van smaak , krachtig en met veel fruit.

Nu een aantal jaren later constateer ik elke keer dat de Rhone uit 2003 een teveel aan alcohol heeft, en een te weinig aan zuren, veel fruit, maar een beetje te jam achtig allemaal. Ik constateerde dit al eerder bij o.a. Rhone village en Vacqueyras.

Ben ik de enige die 2003 een tegenvaller vindt?

TG

• John Copier

Tegenvallen is een groot woord. Op dit PB maar ook elders wordt al tijdenlang opgemerkt dat 2003 a-typisch is. Ik blijf er niet vanaf maar probeer toch wel binnen de korste keren, zeker dit jaar geen 2003 meer in huis te hebben. Latere jaargangen zijn een stuk mooier. Het is beter om je daar op te richten.

John

• john

Het zal jullie niet verbazen dat voor mij het tegendeel geldt: 2003 is top in de Rhone!

Pegau CR en DC, Clos des Papes, Deus ex Machina, Usseglio MA, De Lala`s, Hermitage Chave….woooooow wijnen…..waren ze ieder jaar maar zo….

Hasta Luego

John

• Theo

Gisteren een Cairanne van Brusset 2003 in het glas. Een hele andere wijn, en wat mij betreft veel typischer voor de regio. Geen topper, maar een lekker glas.

Blijf mij verbazen over die Gigondas, die ik wel beter had verwacht.

TG

• romke van dijk

Hoi Theo.

In dit soort serieus warme jaren kies dan de iets mindere gebieden uit de zuid Rhône. Die zijn dan vaak prachtig rijp en tonen dan soms een Ch9dupape-karakter voor een derde van de prijs.

Groet,

romke

p.s geniet je van de sneeuw?

• de bear fan Oerterp

Hoi Theo, welke Cairanne? Want Brusset, als het tenminste Daniel & Laurant is.

Travers of Chabrille? Ik hoop de laatste!

• Theo

Bear,

Het is inderdaad Chabrille.

Romke,

Er is erg veel sneeuw, maar ben geen skieer, dus heb er niet zoveel aan. Kan niet wachten tot het echte wielerseizoen weer begint. ben overigens vorige week nog wel met de race fiets ff de bergen in geweest, de weg was droog, maar aan de zijkanten lag een berg sneeuw. Geweldig. Op de top maar geen vin chaud gedronken, er kwam nog een afdaling aan :-)

TG

• Robèrt Koopman

Pas maar op met fietsen in de bergen met sneeuw……

Van de week een 29-jarige Deense renner (Lars Werenberg) in de buurt van Nice verongelukt.

Gleed door een nat wegdek onderuit en kwam onder een vrachtwagen terecht.. :(

M.v.g,

Robèrt