Baltasar 2001

• Theo

Vanmorgen mijn cave weer eens opgeruimd, was hard nodig, ik kan nu weet een beetje om de stapels heenlopen. Ik wist dat ik nog een paar Baltasars had.

Zouden die nu nog te drinken zijn?

En zeg nou niet gaan proberen, want dat doe ik zometeen natuurlijk heus wel. Herinner me alleen dat ik 'm een jaar oofzo geleden al over de top heen vond.

TG

• Hendrik

Theodoor,

in het boek 1001 wijnen die je geproefd moet hebben komt ook de Baltasar voor.

Ik ben al jaren door mijn destijds behoorlijke voorraad heen.

Kan je wel verklappen dat deze wijn in tal van sterren restaurants te N.L. is uitgeschonken als huiswijn. Onwaarsch. prijs-genots verhouding!

Ben heel benieuwd hoe die wijn zich nu nog presenteert.

Volgens deze gids, is de wijn te drinken tot 2012.

je Hendrik

p.s. het boek 1001 wijnen die je geproefd moet hebben kan ik iedereen aanbevelen!

plm 2 kilo ~prettig leesvoer voor 19,95!

p.s. 2 waarschuwing, je wordt er wel weer heel erg hebberig van.

• Klaas Vaak

Inderdaad een lekkere pil, Hendrik. Voldoende inspiratie voor de komende jaren.

Heb me echter wel behoorlijk aan het taalgebruik ge-ergerd. Wat is dit boek slecht vertaald, zeg! En er staan behoorlijk wat typfouten/onjuistheden in. Maar dat maakt de pret (voor mij) niet minder.

Kan alleen maar raden wat J. B. hiervan vindt :+

Fijne avond, Klaas :Z

• NDR

De 2002 Baltasar is serieus over zijn top, de 2001 is best nog genietbaar.

• depolle

Hoi Theo,

Heb verleden week nog de 2001 gedronken,en ik was ook benieuwd na de wat negatieve commentaar over de houdbaarheid van deze wijn en ik moet zeggen dat ie absoluut is meegevallen gezien z'n prijskaartje enkele jaren geleden….

Had em trouwens genuttigd in het bijzijn van anderen en die vonden hem zeker niet over de top.

Dit is zo'n wijn die ik graag drink als ik op vrijdagavond na het werk een lekker wijntje wil drinken om het weekend te beginnen.

Ik heb ook nog de ‘02,’03 en '04 die ik nog eens moet proeven dus we kunnen nog even verder hihi…

Ciao amigos!!

• Jan Sterken

Hallo Theo,

Ik weet zeker dat ie ver over z'n top is. Maar ben wel benieuwd hoe hij je bevalt.

Hartelijke groet,

Jan