vanavond op rtl4......

• john

…..de `wijnfilm` a good year met Russel Crowe….ben benieuwd

Hasta Luego

John

• Stef

Hallo John,

Ik had het boek al gelezen, een goed jaar al gelezen.

Een mooi spannend boek, maar de film stopt waar het spannend wordt.

Mvg

Stef

• Ruud Göebel

Ik heb heel erg mijn best gedaan om RTL4 in mijn televisie te programmeren, is me na 2 uur ploeteren gelukt. De film lijkt me best aardig, zal hem als Dvd nog wel eens aanschaffen of huren, maar via RTL4 was het door de reclames geen feest.

Ruud.

• john

reclames zijn perfecte momenten om de kelder in te duiken…..:D

• Jeroen

krijgt gelijk zin in een Coin Perdu…..;-)

• merijntje mortirolo

kVond dat de wijn een wel heel erg bescheiden bijrolletje had…

(De bijrol van) die Française vond ik wel okee… :)

• Guill

Ik ben het helemaal met je eens. Alleen, om de 15 minuten is wel wat veel voor mij.

Wat is de Provence (Vaucluse) toch ontzettend mooi! De film maakt van deze schoonheid optimaal gebruik. Ik kan bijna niet wachten tot eind april.

Mvg. Guill

• Robèrt Koopman

Waarom weeet ik niet maar na het zien van de foto's krijg ik wel de drang om deze film te bekijken….. :-)

M.v.g,

Robèrt

• Harry Karis

Misschien interessant om te weten, in de periode van de opnames bezocht Russel Crowe Chateauneuf du Pape en liet zich door zijn chauffeur inclusief body guards rijden tot aan Bistro la Nerthe in het centrum. Aldaar geraakte hij in gesprek met Julien Barrot van domaine la Baroche die hem vervolgens uitnodigde voor een proeverij bij hem thuis………vervolgens werden enkele kisten gekocht en verdwenen in de kofferbak van de limo…..mogelijk dat er daarna tijdens de opnames la Barroche wijn is gedronken……

• Dick Schinkel

Ook leuk om te lezen:

A Good Year uit 2006 naar de roman van Peter Mayle. Russel Crowe speelt de rol van Max Skinner, een gehaaide Londense beurshandelaar die op een dag te horen krijgt dat zijn lievelingsoom Henry uit Frankrijk is overleden en hem zijn wijnkasteel heeft nagelaten. Max reist af naar de Provence met als doel het domein zo snel mogelijk van de hand te doen. Eenmaal op La Siroque wordt hij gegrepen door de magische sfeer van de Luberon. Hoewel de wijn van zijn wijnmaker Duflot niet te zuipen is, besluit Max te blijven. Niet in de laatste plaats vanwege de charmes van Fanny, de plaatselijke caféhoudster. Duflot heeft echter een dubbele agenda. Ergens achteraf op het domein, maakt hij stiekem een magistrale wijn die op de zwarte markt duizenden dollars per fles opbrengt. Uiteindelijk ontdekt Max de fraude met le coin perdu (het vergeten hoekje), en komt alles goed.

La Siroque bestaat, maar heet in het echt Château La Canorgue en bevindt zich aan de voet van Bonnieux. Naast de topcuvée Coin Perdu, zijn ook de andere biologische wijnen van onberispelijke kwaliteit.