wining en dining avond bij Le Defi

• john

Samen met Chrisw en partners een mooie zware wijnavond gehad bji Le Defi. Uiteraard geen notities gemaakt, en kan me ook niet alles meer herinneren…mar wat ik nog wel weet:

Prachtige “oxydatieve-stijl” champagne met een mooi hoeri.g etiket uit 95 93/100

Chassagne-Montrachet 1er cru (weet niet meer welke) 1989 van Trébuchet 97/100 (toen konden ze nog ouderen!)

Hermitage blanc J.L. Chave 1996 91/100 piepjong en nog potdicht…komt hij ooit nog los? wel mooie lengte

Mouton 1985 Sommelier komt naar me toe met de fles en zegt: mijnheer van Trijp, ik heb de capsule eraf gesneden maar er zit geen kurk in de fles……..NOG NOOIT MEEGEMAAKT! vulling was nog uitstekend en de kleur ook!! Helaas wel een muffe kelderlucht die ook met tijd niet verdween. Jammer, want de wijn die erachter zat leek meer dan ok. Uiteindelijk niet beoordeeld

Margaux 1985 92/100

La Conseillante 1990 96/100 werd mooier en mooier naarmate zij langer in het glas stond…..

Chadwick 1999 97/100 prachtwijn en door Chris, Karen en Michael beoordeeld als oude wereld……YESSSSS! :D

Hommage Jacques Perrin 2000 Beaucastel 97+/100 Schitterende wijn met nog duidelijk potentie

Il Blu Brancaia 2003 92/100

Yquem 1997 94/100

Raymond Lafon 2001 95+/100

Daniel Vollenweider spätlese wolfer kupfergrube 2004 93/100

May Beerenauslese Franken 2006 89/100

Dikke cubaan in de sigarenlounge 100+/100 :D

Topsport met z'n 4en! maar alle flessen waren leeg! of benik er nog 1 vergeten Chris?

Vervolgens uit de lounge strompelen, 27 meter lopen en slapen………..om een paar uur later aan de ontbijttafel 6 gangen geserveerd te krijgen met lichte kost zoals Terrine van Foie, Buikspek, Truffel etc etc…….

Het leven is Mooi!

Hasta Luego

John

• John Copier

Mooi verslag John.

Leuk feestje.

Gewicht 100+/100???????????????????

John

• John Copier

Heb je hier dan nog wel tijd voor?

http://today.msnbc.msn.com/id/29101462/

John

• romke van dijk

Wow John wat een avond!

Heb je ook goed gegeten?

Overigens 12 mooie flessen voor twee heren en twee dames oef, ik hoop dat de zwarte brigade goed heeft meegeholpen.

Anders zit je zo op een promillage 2,5 en dat is echt hoog.

En ik denk als je de volgende morgen wordt aangehouden je flink het maximum overschrijdt.

Maar je hebt natuurlijk wel een goed verdelend vermogen.

Groet,

romke

• Hendrik

Dat van die Mouton vind ik echt een sterk staaltje!

Bij een Chasse Spleen heb ik het wel eens meegemaakt, maar die fles was leeg!

Etiketten beschimmeld etc.etc

Ga zo eens op onderzoek uit in mijn kelder :+

Hendrik

• ChrisW

Het was echt meer dan topsport afgelopen zaterdag. Als nog niet heel ervaren prikker heb ik mogelijk ook nog een trainingsachterstand t.o.v. zo'n “diehard” prikker als John. Hier zal aan gewerkt worden.

Le Defi was als lokatie top. Het eten was heel erg goed en ondanks het redelijke aantal gangen zeker niet te zwaar. Dit moet een ster gaan opleveren. Uitmuntend was de zeer goede sommelier. Heel erg betrokken en zeer bekwaam. Bij elkaar een ideale setting voor dit wijn-spijs evenement.

Ik denk dat de kurk van de Mouton misschien is losgetrild tijdens het transport naar het restaurant. De wijn was niet geoxideerd en als de kurk al jaren in de fles zou hebben gelegen zou dit denk ik wel het geval zijn geweest. De muffige kelderlucht kwam misschien van het meestal minder bovenste deel van de kurk dat nu ook minimaal een paar uur in de fles heeft gelegen. Gelukkig hadden we back up flessen bij ons zodat we niet te weinig wijn hadden voor de avond (leerpunt voor mijzelf: geen back up flessen meer meenemen als er al genoeg wijn is; de kans is anders levensgroot dat ze hoe dan ook opengetrokken worden).

Ik heb tijdens het dinner geen aantekeningen gemaakt en ga na al de wijn nu niet pretenderen dat ik nog perfecte proefnotities kan reproduceren.

De witte bourgogne uit 1989 vond ik in ieder geval heel bijzonder. Nog heel levendig en krachtig; zoals witte bourgogne hoort te kunnen ouderen. De Chave hermitage blanc uit 96 was denk ik nog 5 jaar te jong en werd misschien ook eerst te koud geserveerd. Ik vond hem duidelijk beter toen hij aan het einde warmer werd.

Gegroet,

Chris

• Robèrt Koopman

Goed zo John!

Je hebt de DRC proeverij al flink weggespoeld!

Weg met die duffe PN smaak en geur…. :-)

M.v.g,

Robèrt