Cos d Estournel 1982

• Hendrik

Destijds gekocht omdat Roald Dahl er ook een hele stapel van had aangeschaft.

Ik hoor u denken: kende Hendrik die schrijvert?

Natuurlijk niet! :+

Wel had ik in die tijd een abbo op Decanters, alleen al voor de laatste pagina die werd volgeschreven door die Britse wijngek.

Heb ik nu nog steeds plezier van. Wat een prachtig glas Bordoot in de oude school stijl.

Deze wijn heeft nooit in iemands anders keldertje gelegen, super koel, desondanks een wel heel donkere kurk tot aan het randje. Maakt nx uit!

Super levendige wijn, potloden, donker fruit, lactiel mondcontakt (?) etc etc

Het zit er allemaal nog in. 97+ punten op Hendriks schaal.

• Ruud Göebel

Welnu mijn beste Hendrik, je P.N.'s van zelfs Franse wijnen worden steeds beter, maar een “lactiel mondcontact” van een wijn uit 1982, doet mij toch sterk denken aan een hap oude bio boerenkaas van Ravenswaard met zoutkristallen! :D

Ruud.(contr. getal nefel:+)

• Hendrik

Van kaas heb ik geen verstand Ruud :+

Laten we het dan houden op “volledig geintegreerde tanninen”

Hendrik

• Peter vdB

Hendrik, het is zeker veertien jaar geleden dat ik deze wijn dronk. Je bent wel een enorme bofferd deze zo lang en nu zelfs nog in de kelder te hebben. Als je deze wijn als referentie hebt voor F&%@#$ wijn, begin ik jouw notities daarover steeds beter te begrijpen. Enjoy!

• Ruud Göebel

Peter, je bent een scherpe opmerker! 3 jaar nadien ging het inderdaad scherp bergafwaarts!

Ruud.