Zitten wij hier op te wachten?

• John Copier

Denkkutnie.

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3985

John

• ralph

beste john,

waarom niet?

groeten, ralph

• John Copier

Wij heb ik het over. Natuurlijk kopen er hele volksstammen in de supers maar ik denk niet dat die veel op dit prikbord te zoeken hebben. Het aantal wijnen uit de super, hier besproken, kan je op de vingers van één hand tellen. Onze interesse ligt denk ik elders. Of denk jij er anders over?

John

• ralph

dan begrijp ik je opmerking :-)

• Theo

Nou John,

Ik koop ook veel wijn in de supers hoor in Geneve…… Wat is daar mis mee?

Die hebben overigens ook wel diverse jaargangen 1er Crus en zelfs

Petrus liggen :-) en alles daar net onder

TG

• Ruud Göebel

Echter, Nicolaas Klei fietst niet om naar Genève, Theo. ;)

Ruud.

• John Copier

En oom John ook niet maar dit lezende zou het wel de moeite waard zijn.

John

• Mathieu Wechseler

Gisteren deed ik een “shocking ontdekking” in de lokale supermarkt PLUS!!!!

Dat er een aantal flessen Ripassa van Zenato werden aangeboden, tot daar aan toe!

Maar dat ik Clos de Papes 2004 van Paul Avril en Bourgognes van Nicolas f@cking Potel tegenkwam, is voor mij het meest bizarre dat ik in een supermarkt heb meegemaakt!!!!

De prijzen waren overigens gepeperd (vooral van Nicolas Potel). Maar ik zal morgen of overmorgen terugkeren om een uitgebreid verslag te doen.

Gek genoeg is dit één van mijn voorspellingen voor de toekomst: “Supermarkten die topwijnen gaan aanbieden”,…maar dan wel in een andere setting.

Wordt vervolgd!

Amitiés,

Mathieu

• Tom

@ matthieu

volledig mee eens

topwijnen die zichzelf verkopen (mede dankzij parker, winespectator, aandacht in de pers, reputatie …) hebben de dure tussenstappen van agenten, distributeurs, … niet nodig. directe verkoop aan de consument en/of aanbieding via een kanaal met minimale distributiekost (i.c. supermarkt, internethandel, …) is de kost/marge efficiëntste oplossing.

@ john

iedere consument - ongeacht of die veel of weinig, duur of goedkoop, rood of witte, … wijn koopt - zal ooit van een dergelijk initiatief profiteren. natuurlijk zit ie er niet op te wachten, maar dit is nooit het geval met een innovatief product of dienst.

• John Copier

Tom,

Ik chargeer een beetje. Dat dit is bedacht zal niet nieuw zijn. Het is alleen voor ons weinig bruikbaar. Maar ben je gewend om bij de super je wijn te kopen dan is het zeker een aanvulling. Ooit wordt deze techniek misschien elders ingezet en dan is het wel bruikbaar. Tegen techniek moet je ook niet vechten. Heeft weinig zin.

John