tips LOIRE

• JoostB

Beste Felix,

Een Savennieres proeverij lijkt me bijzonder leuk… Savennieres was ‘mijn eerste liefde in de Loire’… Inmiddels ben ik meer van de Touraine-wijnen, maar Savennieres blijft interessant. Ik wil best meehelpen om zo'n proeverij te organiseren… Ik zal er straks een nieuw draadje over opzetten…

Santé,

Joost

• de bear fan Oerterp

Of de wijnen van dedomaines des Ouches en de la Chevalerie nu je dat zijn, is de vraag, maar ook zonder de wijnen is het de moeite waard het laatste wijnhuis met een bezoek te vereren! Kies voor topkwaliteit in de Bourgeuil en Saint-Nicolas de Bourgeuil het domaine Yannick Amirault. Voor het domaine Henri Marrionet heb ik ook een zwak. De eigenaren van Clos Rougeard zijn botte boeren. Zonder een aanbeveling van de importeur zelf wordt een bezoek helemaal niets. Fax, telefoon en mail worden niet beantwoord! Mocht je toevallig wel iemand aantreffen dan word je nors vweggestuurd. De ontvangst op château de Villeneuve is vrij onpersoonlijk maar correct. Verder gewoon een bezoek brengen aan een van de Crémant-huizen in of om Saumur. Bouvet-Ladubay of Gratien & Meyer bv.

• Ingrid Larmoyeur

strom stom stom

ik lees Boonezaux … en denk:

huh!?

dat ligt toch niet in de Elzas…?

in de hitte van het studeren voor mn Diploma Course examen (ben nu bij de diverse ziektes, niet iets om vrolijk van te worden om 1 uur 's nachts) heb ik me helemaal vergist…

excuses, excuses, en nog eens excuses,

ik bewaar al jullie lekkere tips,

maar we gaan niet naar de Loire (waren we afgelopen november met de club al), maar naar de Elzas.

Ik maak een nieuw draadje om Elzas-fans te trekken…

sorry,

Ingrid