Savennieres proeverij

• JoostB

Prikkers,

In het draadje “tips LOIRE” werd een Savennieres proeverij geopperd. Nu heb ik persoonlijk iets met de Loire, dus durf ik deze handschoen wel op te pakken.

Ik heb nog geen uitgewerkt ‘concept’ bedacht, maar eerste vraag is natuurlijk wie heeft er interesse in? Als datum had ik in gedachte: 19 april, 26 april, 3 mei of 10 mei… Tijdig beginnen 's middags, hapje eten erbij en niet te laat eindigen…

Maar alles valt of staat natuurlijk met de wijnen en de deelnemers… Dus wie heeft er interesse in zo'n proeverij… Geef meteen even aan welke data mogelijk zijn…

Santé,

Joost

• Felix Warners

Hey Joost,

Mijn broer en ik zijn van de partij. We hebben oudere jaargangen van Nicolas Joly, Huet en Baumard dus laten we kijken of er animo voor is.

groeten,

Felix

• de bear fan Oerterp

Vraagje: Gaat het nu over een Savennières-proeverij of over een Loire-proeverij met als basismateriaal de chenin?

• Felix Warners

Ik denk dat we ons niet moeten beperken tot Savennieres maar het hangt natuurlijk ook af van wat we bij elkaar kunnen krijgen.

Ik kan me bijvoorbeeld ook voorstellen dat we een verticaal van Huet of Coulee de Serrant of een andere goede producent doen. Wij hebben nog 1988, 1990, 1995, 2001, 2004 en 2005 Coulee de Serrant liggen dus misschien kunnen we deze inpassen.

• JoostB

Hoi Felix,

Ik had niet anders verwacht ;-)

Hoi Bear,

De bedoeling en de insteek is een Savennieres-proeverij!!!

Echter een paar chenin-piraten zijn wat mij betreft niet uitgesloten en als het sfeer of kwaliteitsverhogend werkt, mag dit ook best het thema verruimen…

Santé,

Joost

• de bear fan Oerterp

Joost,

Mij lijkt het leuk om van de vele Savennières-boeren een of twee soorten te laten proeven. Ik kan je verzekeren: Je krijgt teveel flessen op de tafels om ze allemaal serieus te kunnen proeven. Een andere optie is om van een tiental of minder top- wijnmakers een aantal jaargangen te laten proeven. Hier zouden wat mij betreft helemaal geen piraten bij moeten. Kies eens een keer voor een overzichtelijk gebied is het advies van de Bear!

• Ronald Heijden

Beste Joost / Felix,

Lijkt me leuk , 3/5 + 10/5 ben ik verhinderd

Ronald

• Jan

Hoi Joost,

Ik ben er graag bij.

Ik zal morgen de data checken en het je laten weten.

Misschien kan ik een rode Loire als piraat inbrengen. In die zwarte glazen proef je het verschil toch niet :)

Groeten,

Jan

• Peter Z.

Hi Joost,

Loire kan ik ook best van genieten, dus noteer mij maar als het op 26/4, 3/5 of 10/5 uitkomt.

Peter Z.

• Chris

Ben er ook graag bij Joost moet alleen de data in de gaten houden ivm andere activiteiten

Heb wijnen van Pierre-Bise , Closel en Ch. de Varennes 2005,1995 en 2001 en div wijnen van buiten Savennieres.

Gr.Chris,