Savennieres proeverij

• Peter vdB

Prachtig initiatief, maar al deze data komen voor mij te vroeg wegens verplichtingen. Gr. Peter vdB

• dj

lijkt me heel leuk en leerzaam, kom graag.

Derk Jan

• romke van dijk

Hoi Joost,

Ben heel graag van de partij.

Met vriendelijke groet,

romke van dijk

• Eelco van Wieringen

Joost, hele goede herinneringen aan proeverijen bij jou. Ik doe graag mee. Moet er nog gekookt worden?

Salut,

Eelco***

• JoostB

Prikkers,

Het plan is inmiddels een beetje verder uitgewerkt.

Datum: 26 april

Aanvang: 14:00

Aantal deelnemers: maximaal 15 (in principe op volgorde van aanmelden via prikbord of mail)

Inbreng: 2 flessen Savennieres per persoon en een kleine bijdrage voor het eten.

- Maar omdat niet iedereen een uitgebreide Savennieres collectie heeft, is het wellicht mogelijk om van de ‘pot’ te kopen. Deelnemers met een grote collectie mogen dus ook flessen voor de ‘pot’ aanmelden…

Thema 1: Savennieres (uiteraard)

Thema 2: Wijn-spijs

Het idee is om Savennieres per jaargang van jong naar oud te gaan proeven. Dus beginnen met 2007, slaan we een paar jaar over in verband met ‘gesloten fase’ en dan gaan we verder met 2002 en ouder… Uiteraard is dit een beetje afhankelijk van de aangemelde wijnen. De flights gaan vergezeld met een hapje…

Na de Savennieres serie kunnen we nog een gang met mooie rode Loires doen en daarna nog een dessertje met een klein proeverijtje (>10 jaar oude) Vouvray Moelleux…

Graag even via mail je aanmelding bevestigen, aangeven welke wijnen je wilt inbrengen en of je mee wilt koken…

Op- en aanmerking zijn van harte welkom. Het is allemaal nog maar een ideetje en alle goede plannen worden in beraad genomen…

Santé,

Joost

• Eelco van Wieringen

Heb je nog zwarte glazen nodig?

• derk jan

Beste Joost,

bedoel je 2 dezelfde of 2 verschillende flessen?

Ik heb in ieder geval Baumard trie speciale en Papillon 1997.

Ook Joly enige jaren.

Ik hoor wel.

DJ

• Willem G

Toepasselijk linkje.

Hoop dat ie werkt.

http://tv.winelibrary.com/2009/02/23/talking-biodynamics-with-nicholas-joly-part-i-episode-628/

• Willem G

Ik heb deel 2 zelf nog niet helemaal bekeken, maar die plak ik nu meteen ook maar even.

http://tv.winelibrary.com/2009/02/24/talking-biodynamics-with-nicolas-joly-part-ii-episode-629/

Groeten,

Willem.

• Willem Booij

Deze jongen heeft nog diverse 20 jaar (minimaal) oude Savennieres liggen, indien er nog ruimte is doe ik graag mee Joost. Geen ruimte meer dan kan ik wellicht een ander er blij mee maken.

Gr

Willem