Even voorstellen...

• Constance

Hallo allemaal!

Ik heb na een tijdje alleen maar berichtjes te durven lezen, dan gister eindelijk de stap gewaagd en mijn eerste berichtje op deze mooie pagina achtergelaten.

Ik weet helemaal niet hoe het normaal gaat, maar dacht misschien vinden jullie het leuk om wat meer te weten over een nieuweling om te kijken wat voor vlees je in de kuip hebt, dus ik dacht “laat ik me dan maar even voorstellen”:

Mijn naam is dus Constance, ik ben 31 jaar en wijn is mijn grote passie. Wijn is (nog) niet mijn vak, maar wel mijn hobby. Vanaf kleins af aan is wijn me met de paplepel ingegoten. Vroeger heb ik met mijn ouders veel wijnhuizen bezocht oa in Duitsland (Donnhoff etc). Tegenwoordig gaan mijn eigen vakanties ook vaak naar een wijnland (Duitsland, Frankrijk, Italie, Zuid-Afrika) en meestal kom ik met de nodige flessen terug. Thuis heb ik in mijn kelder enkele 100en flessen liggen en ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een heel mooie klimaatkast.

Een liefhebber van de praktijk (genieten van een goed glas wijn) ben ik dus al een tijdje en in 2006 leek het me leuk om me ook meer te verdiepen in de theorie. In dat jaar heb ik mijn wijnbrevet gehaald en afgelopen najaar heb ik de cursus WSET 3 gedaan. Gister werd ik aangenaam verrast met een brief met speldje op de deurmat: ik ben geslaagd voor het International Higher Certificate (ik durfde het niet aan om het Engelse tentamen Advanced te doen en heb dus het Nederlandse tentamen International Higher Certificate gedaan). In juni wil ik misschien proberen ook het Engelse tentamen te halen.

Nou, dat ben ik in een notendop. Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze…

Verder zal ik jullie niet meer lastig vallen met dingen over mezelf, maar alleen nog over het onderwerp der onderwerpen berichten. WIJN is mooi!

Groetjes,

Constance

• Mathieu Wechseler

Welkom op dit prachtige medium van gepassioneerde wijnliefhebbers.

“Ik weet helemaal niet hoe het normaal gaat…”, schreef je. Nou gewoon informeel en spontaan. Er heersen hier gelukkig geen rangen en standen, ook al bestaat die indruk bij sommigen. Iedereen is hier welkom die iets leuks, interessants, grappigs te melden heeft of gewoon een trouvaille met andere wijnliefhebbers wil delen.

Het wijnenthousiasme spat er bij jou af en dat is voor de medeprikkers en medelezers het leukste wat er is.

Amitiés,

Mathieu

PS succes met het Engelse tentamen.

• Chris

Welkom op dit PB Constance, dat je er maar lustig op los zal prikken, zoals Mat al zei, alles wat met wijn te maken heeft is hier uitermate welkom.

Succes met het tentamen.

Gr.Chris,

• Eelco van Wieringen

Kijk, een vrouw (toch?) gewonnen. Met je wijnniveau zit het wel snor en hier kun je er een hoop bijleren. Een baan in de wijnhandel krijgen is niet zo moeilijk, alhoewel een netwerk helpt. Begin hier, ga naar prikbordproeverijen en beurzen.

A tout a l'heure et salut,

Eelco (die van sommige anderen ook wel een profieltje zou willen lezen)

• merijntje mortirolo

Welkom, Constance.

Het is hier over het algemeen aardig meelezen en discussiëren. De prikbordproeverijen kan ik je zeker aanraden: in het echt zijn de ‘prikkers’ namelijk (nog) sympathieker dan hier en de wijnkennis en -verhalen van sommigen zijn werkelijk een genot om aan te horen.

ikzelf ben de laatste drie-vier jaar meer lezer dan prikker (op dit prikbord althans) en dat is maar goed ook, want veel zinnigs over wijn heb ik nooit te zeggen gehad…

mvg

merijn

(die het hier wel lekker rustig vindt zonder Hendrik :+)

• Constance

Ik ben een vrouw ja! :-)

• John Copier

Psssst, Hendrik leest mee. Met zo'n opmerking komt er geen 2e CM.

Wanneer heb je trouwens eens tijd om op zondagmorgen in Rotterdam te komen proeven? We zitten btw komende zondag niet in Rotterdam maar in Schiedam. Laat mij weten of je trek hebt en je bent zondag welkom. Begint om 11.00 uur. Bel mij op m'n mob.

John

• merijntje mortirolo

Damn, John, was je daar nu eens wat eerder mee gekomen… Deze zondag komt me helaas niet uit. ‘Andere John’ had me inderdaad al eens min of meer uitgenodigd en ik vond dat een prima idee.

Hopelijk komt de volgende keer wel uit, al een idee van de datum?

ik bel je spoedig.

*Over*

• John Copier

Andere John heeft alle datums. Heb ze momenteel niet paraat. Volgende keer weer in Rotterdam.

Je mag tegenwoordig ook op vrijdag naar de kerk zodat je op zondag vrij bent!!!!

John

• Wim dL

Welkom op het prikbord.

De meeste prikkers vallen - althans na verloop van tijd - best mee in het gebruik.

Ook ik heb mezelf hier staande kunnen houden.

Veel plezier hier.

Wim