Hallo allemaal!
Ik heb na een tijdje alleen maar berichtjes te durven lezen, dan gister eindelijk de stap gewaagd en mijn eerste berichtje op deze mooie pagina achtergelaten.
Ik weet helemaal niet hoe het normaal gaat, maar dacht misschien vinden jullie het leuk om wat meer te weten over een nieuweling om te kijken wat voor vlees je in de kuip hebt, dus ik dacht “laat ik me dan maar even voorstellen”:
Mijn naam is dus Constance, ik ben 31 jaar en wijn is mijn grote passie. Wijn is (nog) niet mijn vak, maar wel mijn hobby. Vanaf kleins af aan is wijn me met de paplepel ingegoten. Vroeger heb ik met mijn ouders veel wijnhuizen bezocht oa in Duitsland (Donnhoff etc). Tegenwoordig gaan mijn eigen vakanties ook vaak naar een wijnland (Duitsland, Frankrijk, Italie, Zuid-Afrika) en meestal kom ik met de nodige flessen terug. Thuis heb ik in mijn kelder enkele 100en flessen liggen en ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een heel mooie klimaatkast.
Een liefhebber van de praktijk (genieten van een goed glas wijn) ben ik dus al een tijdje en in 2006 leek het me leuk om me ook meer te verdiepen in de theorie. In dat jaar heb ik mijn wijnbrevet gehaald en afgelopen najaar heb ik de cursus WSET 3 gedaan. Gister werd ik aangenaam verrast met een brief met speldje op de deurmat: ik ben geslaagd voor het International Higher Certificate (ik durfde het niet aan om het Engelse tentamen Advanced te doen en heb dus het Nederlandse tentamen International Higher Certificate gedaan). In juni wil ik misschien proberen ook het Engelse tentamen te halen.
Nou, dat ben ik in een notendop. Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze…
Verder zal ik jullie niet meer lastig vallen met dingen over mezelf, maar alleen nog over het onderwerp der onderwerpen berichten. WIJN is mooi!
Groetjes,
Constance