.... die van sommige anderen ook wel een profieltje zou willen lezen

• jenny

Nou ok dan

Jennemieke Heijmans, leeftijd 55, getrouwd, dochter van 19, huisvrouw

Van huis uit francofiel, al heel jong met wijn te maken gehad

Door een eindexamenopdracht vak Frans etiketten gaan verzamelen, uiteindelijk maar 10 gebruikt, wat doe je met de rest

Gekte werd geboren, nooit meer genezen

(ruim 37 jaar verzamel ik num, zie www.bonum-vinum.nl)

helaas vrij jong behoorlijk ziek geweest, verkeerde medicijnen enz., werd hondsberoerd van van alles en nog wat, meeste is overgegaan alleen alcohol is gebleven

Kan er gewoon slecht tegen, ben wel nieuwsgierig, dus wil altijd alles weten en proeven en dan gaat het dus weer mis, zo zit je in een spiraal die niet kan worden doorbroken helaas

wat vind ik lekker: sauternes (kan ik niet betalen) maar kortom zoet, muscat, black muscat, mag ook uit minervois cs komen of ruw gezegd uit de Bergerac/Gaillac hoek, stukje Loire in de vorm van Layon, Aubance is ook lekker

Vouvray sla ik over het algemeen ook niet af. maar alles met mate, na een half glas krijg ik het al warm tot grote lol van mijn vrienden

slechte ervaring, Puligny Montrachet waar ik me op verheugde, kostte me bijna m'n kronen, heb die weg laten halen en gekozen voor de Saint Veran die er al stond van het voorgerecht tot grote ontsteltenis van de ober

PB nog niet zo lang

ken Robert en Christian van de nieuwsgroep dranken wijn die voorzover ik kan beoordelen aardig ter ziele is gegaan

Ken André (en anderen van Perswijn) van de tentoonstellingen die wij mochten houden in de Beurs van Berlage

Ken Ruud omdat hij gewoon een keer is komen binnen rollen ;-)

Weet helaas veel te weinig van wijn, mis duidelijk iets, maar leer elke dag van jullie postings en lees ze met veel plezier

Hoop jullie ooit een keer te ontmoeten

ik zou zeggen ga allen zo door en houd dit PB levendig!

groetjes

jenny

• John

- leeftijd?

39 (11 juni 1969)

- beroep?

doe iets in de industriële reiniging en heb een eigen bedrijf in onroerend goed in Spanje

- woonsituatie?

Ben nu 11 jaar uiterst gelukkig met Angelique en woon in Putte (grensdorp met België) en een aantal keren per jaar 1 kilometer van de Middellandse Zee in Pilar de la Horadada (provincie Murcia)

- wijnopleidingen?

Niet 1 en dat wil ik graag zo houden :D

- favoriete wijngebieden?

Spanje, Rhone, Bordoooo, Cab Napa, Australian Shiraz, Top wit uit Oostenrijk, Duitse Riesling, Madiran en mooie dikke houtgerijpte chardies…..ghehehehehe

- mooiste wijnervaring?

Pfffff kan er niet 1 noemen die er uit springt…zo veel mooie ervaringen! Veel proeverijen met prikkers waaronder de Napa/Bordooo proeverij in Savelberg, KURK proeverijen, Malberg trip, januari proeverij bij de doktert, maandagavond jamsessies in Gilze, 100 punten proeverij in Librije, Yquem proeverij in Librije, Heel veel wine&dine avonden in de Librije, Karmeliet en Le Defi. De lunch op de camping met Mouton 24, Haut Brion 45, Ausone 45, Le Montrachet 37 en Bollinger VV Francaises 96 en 97, Bezoeken aan Jumilla, Priorat en de Moezel….pffffffff wat is het leven mooi!

- grootste wijnteleurstelling?

Alle DRC wijnen tijdens de DRC proeverij en Petrus 2002 met kurk

- grootste wijnwens?

Dat ik mijn belevenissen van de laatste jaren nog minimaal 20 jaar kan continueren

- is prikker sinds…

december 2004

- is prikker want…

Dankzij het prikbord kwam ik erachter dat er meer wijndebielen zijn zoals ik…….en als meerdere debielen met dezelfde passie bij elkaar komen dan verliest iedereen zich al snel in grenzeloos enthousiasme…….EN (bijna) iedere prikker vindt GEVEN nog leuker dan NEMEN…….onbetaalbaar!

Hasta Luego

John

• Eelco van Wieringen

- leeftijd?

Bijna 42 (het wordt weer feest in huize van Wieringen)

- beroep?

Na mijn studie Rechten (3de jaars) en biochemie ben ik linea recta de wijn ingegaan. Menig werkgever versleten en de leukste jaren in loondienst waren de drie als sommelier bij Jachtslot de Mookerheide. Ook enkele jaren als kok en chef-kok gewerkt. Een wijnkoperij gehad die helaas ter ziele is. Weg geld. Nu gaat het roer om en naar alle waarschijnlijkheid begin ik in september met een studie Journalistiek. Ik blijf behouden voor de wijn (maar zal nooit meer in loondienst gaan. Het is voor mij van levensbelang dat ik zelfstandig blijf. En voor werkgevers ook.)

- woonsituatie?

Woon nu 20 jaar samen met mijn schat Git die wijn alleen maar drinkt. Haar leren kennen tijdens de ontgroening. In het huis worden wij min of meer getolereerd door Sammy de poes.

- wijnopleidingen?

Wijncertificaat en Wijnacademie.

Rhone en Champagne, met kop en schouders. Verder witte Loire, Toscane en alles wat goed gemaakt is. Flink zwak voor terroir.

- mooiste wijnervaring?

Oeioeioei, das moeilijk. Veel indruk hebben in ieder geval wel gemaak: La Tache 1990, Yquem 1975 en Lynch Bages 1982. Ook een vieze Moet et Chandon hoort in dit rijtje, maar alleen omdat de situatie zo voortreffelijk was.

Vaak de volgende dag pas.

- grootste wijnwens?

Ik MOET de Yquem uit mijn geboortejaar, '67, nog een keer proeven.

- is prikker sinds…

2002, sinds de laatste jaren ook als moderator. Ik kan iedereen die me niet bevalt er af knikkeren :)

Salut,

Eelco

• Peter vdB

Ger, wat een leuk idee, dat boek! Hou ons op de hoogte!

• Udo

Altijd leuk voor later:

- leeftijd?

39 (makkelijk te onthouden 6-9-69)

- beroep?

Zelfstandig wijnhandelaar sinds september 2006. Meer dan 20 jaar werkzaam in de wijnhandel

- woonsituatie?

Samenwonend met Miss Hoorn: Sabina.

- wijnopleidingen?

Slijtersvakdiploma op de MDS met als inspirerende leraar Sjaak Kaptein (1987),

Vinoloog van de Wijnacademie (1990, toen jongste Vinoloog van Nederland)

Liquorist van de Wijnacademie (1991)

Oinos Wijnproefkunde (1993)

Sindsdien euwigdurende zelfstudie

Zuid-Afrika, Bordeaux, Priorat, Mendoza, Douro

- mooiste wijnervaring?

eerste wijnreis (1987), proeverij 1975 Bordeaux (rond 1990), vele prikbordproeverijen, alle Perswijn paneletens, Vintage Port 1963 tijdens Vinexpo, Zuid-Afrikaanse wijnen uit 60-er en 70-er jaren bij een braai, glas eenvoudige rode wijn na 2 weken alcoholonthouding vanwege reis door Libië, zelf wijnmaken in 2008

DRC proeverij, gelukkig maakten de deelnemers en de wijnen na afloop een hoop goed.

- grootste wijnwens?

Screaming Eagle (vragen om teleurstelling…)

- is prikker sinds…

Ik prik denk ik sinds 2002, weet het niet meer zeker.

Oudste draadje wat ik kan vinden in het archief is van 16-04-2001 http://www.prikpagina.nl/archief/read.php?f=310&i=595&t=595

- is prikker want…

De beste manier om samen met waanzinnige liefhebbers de mooiste flessen te delen. De mooiste proeverijen zijn voor mij die waar iedereen naar draagkracht en beschikbaarheid een eigen fles meeneemt

Udo

• Ger Bouten

Half maart vertrekken mijn vrouw Inge (ook degene die de foto's voor het boek maakt) en ik opnieuw voor een korte ‘werkvakantie’ naar de Bourgogne en de Languedoc. Daar blijken nog enkele Nederlanders wijn te maken van wie ik tot voor kort het bestaan niet kende. Zal daarna berichten over die ontmoetingen.

Ger

• Ruud Göebel

Goed initiatief van Wim. Hulde!

Mijn leeftijd is biologisch gezien 66, maar dat heeft weinig te maken met hoe ik me voel en dat is voornamelijk opperbest!.

Ik ben nu één jaar met pensioen, na een werkzaam leven als technisch/commercieel adviseur voor verfapplicatie toepassingen.

Ik woon al meer dan 25 jaar in Lisserbroek aan de Ringvaart van de gemeente Haarlemmermeer en ben al 45 jaar buitengewoon gelukkig getrouwd met mijn vrouw Christine.

Wijnopleidingen bij het M.E.I. instituut in Buitenkaag: Beginners, Wijncertificaat, M.E.I Master Winetaster en WSET Level 3 Advanced Certificate ( Eng.)

Ik heb eigenlijk geen favoriete wijngebieden, maar ben uitsluitend geïnteresseerd in goede wijnen en die kunnen overal vandaan komen.

Mooiste wijnervaringen hebben toch te maken met prachtige Prikbordproeverijen uit het verleden, ik heb nog nooit een teleurstellende prikbord proeverij meegemaakt! Specifiek, de wijn/spijs combinaties tijdens het diner van de Prikbord Yquem 2 proeverij bij de Librije in Zwolle en de eerder genoemde Napa proeverij in Voorburg. Ook de prikkersreis naar Malberg met uitstapjes naar de Nahe en de Moezel staat nog steeds op mijn netvlies, maar ook de diverse wijnreizen waar prikkers bij waren naar Zuid-Afrika. Grootste wijnteleurstellingen zijn eigenlijk uitsluitend flessen met een fout, ook bij matige flessen denk ik altijd aan de inspanningen van de wijnmaker die eigenlijk het beste wilde maken, maar daar dan niet in geslaagd is.

De grootste wijnwens heb ik niet, ik ben al blij met al die prachtige wijnen die ik tot nu toe mocht proeven, mede maar vooral dankzij dit prikbord.

Ik schat dat ik prikker ben sinds 2003, maar zeker weten doe ik dat niet.

Ik ben en blijf prikker, omdat ik heel veel van deze community heb geleerd en nog zal leren!

Ruud.

• Stef

Hallo,

Ben Steven-Johan (Stef) Brinkhorst, bijna 57 jaar geleden geboren in Dieren.

Ik werk als rijksambtenaar en als hobby doe ik in wijn.

Ik heb wijn uit Spanje geimporteerd en hou proeverijen van voornamelijk Spaanse en Oostenrijkse wijnen.

Ik woon nu samen met mijn vrouw in Vlaardingen, onze kinderen zijn de deur al uit en we hebben twee heerlijke kleinkinderen.

Verder ben ik nog leken priester en verzorg kerkdiensten enz.

Na een lagere horecavak opleiding ben ik in 1969 ben ik als kelner gaan werken in Rest. het Koetshuis, dat toen twee sterren had.

In 1974 uit de horeca gestapt, echter het vak steeds blijven volgen.

Tussen door nog een paar wijnopleidingen gedaan.

Europa is nog steeds mijn favoriete wijngebied.

Mooiste wijnervaring eigenlijk dat ik als 17 jarige de beste wijnen gedronken heb en mijn eerste champagne tijdens de maanlanding.

Mijn eerste wijn teleurstelling was eigenlijk in 1975 toen ik op een beurs in Duitsland een paar dozen zoete wiite wijn gekocht had en die na twee jaar al niet meer te drinken waren.

Grote wijnwensen heb ik niet alleen dat ik er lang van mag blijven genieten!!!!

Ik ben al een tijdje een prikker en heb sommige al ontmoet tijdens proeverijen,o.a. bij Jeroen Bronkhorst en beursen.

Omdat ik van wijn hou en geintresseerd ben ben ik een “prikker”.

Met vriendelijke wijngroeten,

Stef

• Chris

inderdaad altijd leuk voor later Udo.

- leeftijd: 50jaar

- beroep . in een machinefabriek teamleider spelen.

-woon samen met mijn lieftallige vrouw Froukje in Velsen, maar dan net boven het Noordzee kanaal met onze 2 jongens 17 en 21 jaar.

- totaal geen wijnopleiding en dat zal ook wel zo blijven, leer genoeg op het prikbord en de proeverijnen daar van, en de leerzame wijnavonden met onze wijnclub.

-favorieten wijngebieden zijn: uiteraard Bourgogne kom daar nu al minstens 25 jaar en dat elk jaar (en geregeld 2 x) maar ook Italië met name Piemonte en Toscane maar begin me nu ook erg te interesseren voor Priorat en Ribera del Duero , ga er zelf dit jaar een weekje heen voor de opleiding :D!.

- De mooiste wijnervaring: De trips naar Bourgone en de PBP die ik geregeld bezoek.

- Mijn grootse wijnwens is dat ik mag doorgaan zoals ik dit de laatste 10 jaar al doe.

- grootste wijnteleurstelling alle wijnen met kurk en andere gebreken.

- prikker sinds 2002/03… weet het niet meer zo precies.

- is prikker ….

omdat ik door het PB veel interessante wijngekken heb ontmoet en de mooiste proeverijen heb mogen mee maken.

Gr.Chris,

• Ruud Göebel

Dag Ger, wederom een nieuwe prikker binnen 2 dagen. Welkom! Eén boek heb je al verkocht, nl. aan mij! :)

Ruud.