Nou ok dan
Jennemieke Heijmans, leeftijd 55, getrouwd, dochter van 19, huisvrouw
Van huis uit francofiel, al heel jong met wijn te maken gehad
Door een eindexamenopdracht vak Frans etiketten gaan verzamelen, uiteindelijk maar 10 gebruikt, wat doe je met de rest
Gekte werd geboren, nooit meer genezen
(ruim 37 jaar verzamel ik num, zie www.bonum-vinum.nl)
helaas vrij jong behoorlijk ziek geweest, verkeerde medicijnen enz., werd hondsberoerd van van alles en nog wat, meeste is overgegaan alleen alcohol is gebleven
Kan er gewoon slecht tegen, ben wel nieuwsgierig, dus wil altijd alles weten en proeven en dan gaat het dus weer mis, zo zit je in een spiraal die niet kan worden doorbroken helaas
wat vind ik lekker: sauternes (kan ik niet betalen) maar kortom zoet, muscat, black muscat, mag ook uit minervois cs komen of ruw gezegd uit de Bergerac/Gaillac hoek, stukje Loire in de vorm van Layon, Aubance is ook lekker
Vouvray sla ik over het algemeen ook niet af. maar alles met mate, na een half glas krijg ik het al warm tot grote lol van mijn vrienden
slechte ervaring, Puligny Montrachet waar ik me op verheugde, kostte me bijna m'n kronen, heb die weg laten halen en gekozen voor de Saint Veran die er al stond van het voorgerecht tot grote ontsteltenis van de ober
PB nog niet zo lang
ken Robert en Christian van de nieuwsgroep dranken wijn die voorzover ik kan beoordelen aardig ter ziele is gegaan
Ken André (en anderen van Perswijn) van de tentoonstellingen die wij mochten houden in de Beurs van Berlage
Ken Ruud omdat hij gewoon een keer is komen binnen rollen ;-)
Weet helaas veel te weinig van wijn, mis duidelijk iets, maar leer elke dag van jullie postings en lees ze met veel plezier
Hoop jullie ooit een keer te ontmoeten
ik zou zeggen ga allen zo door en houd dit PB levendig!
groetjes
jenny