in de aanbieding...

• william

hallo prikkers,

Ik kom hier al een tijdje en leer veel dankzij de vele zinvolle posts.

Nu viel me op dat er een onderwerp is waar ik weining tot niets over lees en wel het volgende: aanbiedingen (lees: korting) bij wijnwinkels die ik zelf de laatste maanden steeds vaker tegenkom.

Mijn vraag aan jullie is in hoeverre het “done” is om een mooie deal op het prikbord te plaatsen om zo mede-wijngekken op de hoogte te brengen van goede deals in de trend van: Bij wijnhandel “het zilveren vat” korting op Alion 2004 - van 69.95 voor 49.95…

Ik ben me ervan bewust dat reclame maken, voor jezelf of voor anderen, “not done” is hier, maar met een gouden tip is iedereen gebaat wellicht.

Kijk, crisis of geen crisis, ik blijf een zuunige Hollander en zal geen cent minder aan wijn gaan uitgeven, maar met goede deals kan ik wel meer flessen kopen!

Graag jullie mening (en tips ;-) )

william

• ChrisW

William,

Ik weet niet of er een officieel prikbordbeleid is aangaande dit onderwerp, maar ik heb er geen probleem mee zolang de mededeling maar niet wordt gedaan door iemand die zelf in welke vorm dan ook een (financieel) belang heeft bij de verkoop van de genoemde wijn(en).

Gegroet,

ChrisW

• Peter Z.

William,

Als je dan toch mooie prijzen wilt noemen, check dan eerst even bij www.vinopedia.com :)

Hier zul je zien: de beste prijs voor Alion 2004 in de lage landen is 41.95 Euro bij Dirk Grandy (bij Antwerpen), terwijl in Nederland Spanjewijn.nl de beste prijs heeft: 45.33 Euro.

Desalniettemin ben ik een voorstander van mooie aanbiedingen wereldkundig te kunnen maken via dit prikbord, zolang het maar niet je eigen handel is.

Cheers

Peter Z.

• Chris

Geheel mee eens Peter. Kom maar op met die super aanbiedingen , mits geen eigenbelang!

Gr.Chris,

• Ruud Göebel

William, ik waardeer je idéé, het zou ook moeten kunnen, maar in het verleden hebben we toch droevige pogingen gezien van handelaren die dachten: Hé wat een goed initiatief! Zij zetten toen hun wijnstalletje hier neer. Vervolgens moesten de moderatoren en wakkere prikkers er alles aan doen, om dat weer te vewijderen.

De meeste prikkers zijn behendig genoeg om met het www. om te gaan en zo heel erg is het toch niet om voor een gewenste wijn een paar centen meer te betalen! De overgrote meerderheid van de prikkers is geen Aldi of Lidl ganger, dus aspecten als verkrijgbaarheid, kwaliteit en service zullen een grotere impact hebben dan alléén de prijs is de mening van:

Ruud.

• Robèrt Koopman

ChrisW schreef:

>

> Ik weet niet of er een officieel prikbordbeleid is aangaande

> dit onderwerp, maar ik heb er geen probleem mee zolang de

> mededeling maar niet wordt gedaan door iemand die zelf in

> welke vorm dan ook een (financieel) belang heeft bij de

> verkoop van de genoemde wijn(en).

En in dat laatste stukje zit hem dus de kneep.

Het was vaak geheel niet duidelijk wie de aanbieding op het PB zette.

Commerciële aanbiedingen mogen nu eenmaal niet.

En dan nog niet eens zozeer van “ons” maar niet van Startpagina.

Dus hoe leuk het ook kan zijn, doe het liever niet.

Ik, of een andere moderator, moet dan achter de schermen uitzoeken of het niet een commerciële bijbedoeling heeft.

Dat soort werk doe ik veel liever niet.

M.v.g,

Robèrt