Voedselvergiftiging na bezoekje Fat Duck

• Wim dL

Gejat van onze nationale Leugenkrant:

Toprestaurant gesloten na zieke klanten

AMSTERDAM - Het beroemde Britse driesterrenrestaurant The Fat Duck heeft zijn deuren moeten sluiten nadat in de afgelopen drie weken veertig klanten voedselvergiftiging hebben opgelopen. The Fat Duck wordt na het Catalaanse El Bulli beschouwd als beste restaurant ter wereld.

De oorzaak van de voedselvergiftiging is niet bekend, ondanks diverse testen van de Britse voedsel- en warenautoriteit. Het restaurant is sinds dinsdag gesloten en blijft ook dit weekeinde dicht, schrijft de Telegraph. Topkok Heston Blumenthal wil geen risico's nemen en heeft de deuren uit voorzorg gesloten.

Een menu bij het prestigieuze restaurant kost circa 145 euro. Het staat bekend om de aparte gerechten op de kaart zoals gehakt van slakken, sardine op toast-sorbet en mosterdijs. In 2005 kreeg The Fat Duck een prijs van Restaurant Magazine voor beste restaurant ter wereld.

Vrijdag eten bij een Nederlandse leerling van Blumenthal… Restaurant Ivy.

U verneemt mijn bevindingen…

• Robèrt Koopman

Vooral niet ziek worden Wim!… :-)

Maar even zonder dollen, het zal je als restauranthouder maar gebeuren.

En het gekke is wel dat ze niet eens weten waar het aan ligt?

Ga je denken aan opzet?

Of andere niet te verklaren zaken?

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!

M.v.g,

Robèrt

• van gruijthuijsen

Wat zou er gebeuren met een 3* zaak in Nederland er zo'n “blunder” werd gemaakt?

• Robèrt Koopman

Hetzelfde denk ik, dicht en eerst uitzoeken waar het vandaan komt.

In Nederland staat de zeis altijd klaar als je ook maar even boven het maaiveld uitsteekt, als het met een 3 sterren “tent” in Nederland zou gebeuren dan viel iedereen over elkaar heen om het te veroordelen….

• John Copier

Alle kranten zullen dit wel van het ANP hebben overgenomen. Hier het berichtje uit het AD. Ik ben toch wel benieuwd wat men er in Engeland over schrijft. Ben nog niets tegengekomen.

http://www.ad.nl/binnenland/3043059/Twijfels_over_moleculair_koken_na_vergiftiging.html

John