Restaurant levert vrijwillig Michelinster in

• Ed Starren

Restaurant In De'n Dillegaard in Nuth levert vrijwillig de Michelinster in.

Volgens de eigenaren is door de ster het beeld ontstaan dat het restaurant klein, duur, chique en formeel is.

Het restaurant wil af van de druk die een Michelinster met zich meebrengt en gaat interieur en menu volledig omgooien om een breder publiek te trekken. Op 15 maart wordt De'n Dillegaard in Nuth heropen.

Bron: L1 teletekst

Ed

weblog: www.wijnerij.web-log.nl

• Prins Pils

Beste Ed,

Een kleine nuance in jou verhaal is het feit dat De'n Dillegaard als restaurantnaam ophoudt te bestaan. Op 15 maart wordt het restaurant heropend onder de naam Eten bij Michèl. Uiteraard met dezelfde eigenaren en personeel.

Lijkt me een sterke zet, of zou hier toch een klein beetje de credietcrisis om de hoek komen kijken?

• Robèrt Koopman

Hoe dan ook, ik vind het best moedig om te doen.

Ze gooien het echt over een andere boeg met het nieuwe restaurant.

M.v.g,

Robèrt

• Wim dL

Tsjah.

Als je de naam en de formule van een restaurant wijzigt, komt Michelin uberhaupt die ster halen. Logisch dat ze dat voor willen zijn, toch?

• André

Ook Seinpost in Scheveningen heeft een downgrade doorgevoerd. Maar volgens mij de ster niet ingeleverd.

Laatst heel goed gegeten!

Dus dat kan.

Wijnkaart volgens mij nog hetzelfde.

André

• Eelco van Wieringen

Zeg Beee, zou jij ook niet een sterretje inleveren zodat je wat bereikbaarder wordt voor het gepeupel?

Salut,

Eelco

• Robèrt Koopman

Eelco van Wieringen schreef:

>

> Zeg Beee, zou jij ook niet een sterretje inleveren zodat je

> wat bereikbaarder wordt voor het gepeupel?

:D:D

Ik weet het antwoord al…..

M.v.g,

Robèrt

• Willem Booij

Eel..

Stel dat ik dit zou doen, dat zou toch onrecht aan mijn talent? Het is een geschenk dat ik zo bedeeld ben met mijn culinaire talenten, daar moet de mensheid toch van kunnen profiteren?

Het zou een belediging zijn voor de mindere goden welke zich naast mij trachten te settelen in het topsegment..

In de laatste Horeca Misset wordt een Michelin inspecteur gevraagd of er ooit restaurants met 4 sterren komen, waarop hij de vraag pareert of er Topperdetop van top bestaat..

Het antwoord is ja, alleen hij weet de weg naar Barendrecht nog niet.

Gr

• Eelco van Wieringen

:):):)

Lent hebben ze inmiddels wel gevonden. Ze lieten mij achter met de opmerking dat ze niet aan 4 sterren doen.

Salut,

Eelco

• Robèrt Koopman

Maar in Barendrecht en Lent bakken ze het wel bruin!

Zo bruin zelfs dat ik het in Almere kan ruiken….:D

M.v.g,

Robèrt