Nu begint 't toch wel uit de hand te lopen:
http://www.missethoreca.nl/1072486/restaurant/restaurant-nieuws/SlachtoffersFatDuckLooptOpTot400.htm
Wel vreemd hoor, ze weten niet wat het is maar schrijven een slachtoffer wel anti-biotica voor.
Dan moeten er bacteriën in het spel zitten anders heeft dat geen enkel nut.
Nog even en het gaat op dat Cola incident in België van jaren geleden lijken.
Uiteindelijk was daar bijna niemand ziek maar men ging elkaar nadoen…:+
Ik zeg niet dat het hier ook zo is maar het is en blijft een vreemde zaak.
M.v.g,
Robèrt
Nu ik Heston Blumenthal op de foto zie staan merk ik het pas op.
Hij is toch de presentator van een TV programma waarin hij koken op een wetenschappelijk basis benaderde, een uur lang een programma over de perfecte hamburger en dat ging erg ver.
Niet alleen erg ver maar ook erg vermakelijk/grappig.
Natuurlijk gun je niemand dit drama.
M.v.g,
Robèrt
Ik ben niet bij Heston Blumenthal wezen eten maar heb toch dezelfde verschijnselen. Ik heb mij wel vorige week bezondigd aan zeer ouderwets voedsel uit eigen keuken met natuurlijk een vleugje hedendaags. Want echt ouderwets is nagenoeg onmogelijk. Het heeft bij mij vertraagd gewerkt. Gelukkig heeft mijn vrouw er geen last van maar die heeft dit bericht dan ook niet gelezen. En zo blijft er toch orde op het dek. Het kwam bij mij gisteren pas op na het lezen van dit bericht. Zo zie je maar dat er meer is tussen hemel en aarde. Het wordt gewoon doorgestraald. Wat zeg ik nu als Darwinist? Ligt het niet voor de hand dat het een gewoon griepje is?
John
Listeria is aanwezig in enorm veel producten met een hoog vochtgehalte (+laag zuurgehalte en laag zoutgehalte). Waarom rauwmelkse kazen als eerste genoemd worden is je reinste flauwekul. Er zijn in de VS, Mexico en Canada talloze gevallen geweest van listeriosis door gepasteuriseerde zuivelproducten, van melk tot verse kaas. En niet te vergeten door hot-dogs en worstjes…
De grootste boosdoener is niet rauwmelkse kaas geweest, maar juist vaak vleeswaar… Daar hoor/lees je nooit iets over. Zou het te maken hebben met onwetendheid van de kant van de overheden en machtmisbruik van de kant van de zuivelindustrie (die erbij gebaat is om met gepasteuriseerd melk te werken)?
Hoe dan ook, listeria is vaak aanwezig in producten op basis van vlees en/of groente in GELEI omgeving… (vochtig dus). Berucht in Frankrijk zijn de ‘aspic’ bereidingen die je bij de niet altijd hygiënisch werkende verkooppunten om de hoek koopt… Het is ook wel eens te vinden op ‘kant-en-klaar’ rauwkost en salades etc. Ook op je eigen tandborstel… ja ja. ;-)
En waarom ik nou eens aan ‘texturas’ denk, aan ‘alginaten’ en ‘espumas’ etc. Tsja, het zou toch niet waar zijn?
Ben benieuwd of ze de oorzaak ooit kunnen achterhalen.
M.vr.gr.
Christian
(fanatieke advocaat van de duivels-lekkere rauwmelkse kazen)
Veel meer dan dit ben ik nog niet tegengekomen. Evenals hier in Nederland wordt in Engeland ook veel van het ANP overgenomen zodat je een lawine met dezelfde berichten ziet.
http://www.telegraph.co.uk/foodanddrink/foodanddrinknews/4943005/Tests-fail-to-clear-Heston-Blumenthals-Fat-Duck-restaurant.html
http://www.caterersearch.com/Articles/2009/03/06/326559/heston-blumenthal-unlikely-to-reopen-fat-duck-this-week.html
John
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?