Leuk woord voor galgje overigens
www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=D727GL52
Peter, Tom,
Nu weet ik natuurlijk niet volgens welke regels galgje gaat in België, maar volgens mijn regels van galgje zijn lange woorden niet per definitie ‘goede woorden’. Als voorbeeld:
- wereldwijnambassadeursalumninieuwjaarsreceptie
bestaat (even snel geteld) uit de letters: abcdeijlmnprstuwy (y als ij)
Blijven over de letters: fghkoqvxz
Met andere woorden er zijn maar 9 letters die de classificatie ‘fout’ opleveren en voor het tekenen van een galgje (volgens mijn regels) moet je 10 streepjes (fouten) hebben. Met andere woorden: dit woord durf ik wel te raden… ;-)
Maar voor scrabble is het woord natuurlijk prachtig…
Santé,
Joost
Maar is de ambt van eerste minister in België een beter betaalde baan dan de Nederlandse variant?
Ik zie JPB nog niet zo snel een wijngaard kopen in Italië, daar is zijn salaris niet hoog genoeg voor lijkt mij.
Ik zie JPB geen wijngaard kopen ook al verdiend hij tien keer meer dan nu maar dat doet er niet toe… :-)
M.v.g,
Robèrt
Joost
Nu weet ik natuurlijk niet volgens welke regels scrabble gaat in Nederland, maar volgens mijn regels van scrabble kan het woord
“wereldwijnambassadeursalumninieuwjaarsreceptie” , noch “wereldwijnambassadeur”
gelegd worden.
Per definitie kan je slechts woorden met max. 15 letters leggen op een scrabblebord, ttz het aantal vakjes waaruit een verticale of horizontale rij is opgebouwd.
“wijnambassadeur” is voor scrabble natuurlijk prachtig …
:-)
Tom
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?