Ik zoek een bepaalde witte wijn!

• Roderije

Hallo,

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen! Ik heb pas bij een vriendin een heerlijke zoete witte wijn gedronken, maar kan hem nergens meer vinden! (zij wist het ook niet meer) Ik heb het etiket meegenomen, maar de slijterijen smeren mij andere wijnen aan die er niet eens op lijken. Het gaat om de Klusserather St. Michael Spatlese, Sankt Marlenen, 2004, Mosel-Saar-Ruwer. 8% vol. Germany.

Het is zo'n wijn waarvan je kaakspieren NIET samentrekken na elke slok. Hij is lekker zoet, maar niet te zoet. (vind ik) Wie weet waar ik hem kan krijgen??

Alvast bedankt!! Groeten Desiree.

• Dick Schinkel

Desiree,

Is dit hem ???

Met smakelijke groet Dick

• Dick Schinkel

nog een keer:

• Roderije

Dag Dick,

Volgens het etiket dat ik hier voor me heb, helaas niet.

Tenzij ze etiket hebben vernieuwd en de smaak zo gelaten hebben.

Het etiket is zoals boven rechthoekig en creme/gelig van kleur met aan de bovenkant een brede groene rand waarin Sankt Marlenen staat en daaronder de andere tekst. Op de lijn van het groene en gelige een rechthoekje met goudkleurige rand en daarin "Klusserather St. Michael Spatlese. Heb helaas geen foto ervan, en de scanner is kapot.

Maar misschien moet ik die wijn van jouw foto eens proberen.

In ieder geval bedankt en als je hem toch tegenkomt, hoor ik het graag even!

Groeten Desiree

• Ruud Göebel

Desiree, probeer het hier: Slijterij & Wijnhandel WILRI. Tongelresestraat 375 | 5642 NC Eindhoven | Tel: (40) 2908389 | Fax: (40) 2817525.

Succes, Ruud.

• John Copier

Deze wijn komt van Moselland. Een productiebedrijf van een geweldig groot aantal kleine wijnboeren aan de Mosel. Het productiebedrijf zit in Whelen naast Kues. Een paar honder meter slechts. Moselland maakt wijnen voor elk wat wils maar in hoofdzaak voor de supers. Kan ook nauwelijks anders want het is volgens mij de grootste Winzergenossenshaft in Duitsland met een hoeveelheid waar je u tegen zegt. Je komt dan al snel bij de discounters uit. Kijk even op http://www.moselland.de/index.php?id=219&L=1

Je moet dus in de supers in het schap kijken of je de wijn daar vindt. Gebruik de zoekfunctie van dit prikbord. Ik heb er, vorig jaar en dat jaar er voor, iets over geschreven. Ik weet van mijn bezoek aldaar dat men vorig jaar met Appie H in gesprek was over grote leveringen. Want daar heb je het over. Of dat ook tot stand is gekomen weet ik. Bij mijn Appie zie ik ze niet staan. Ben ook niet echt opzoek.

John

• Pierre

Beste Desiree,

Leuk dat er fans zijn van goede Moezel met een zoetje!

Mag ik je er op wijze dat slechts enkele uren reisijd van Nederland een hele plas Riesling op je staat te wachten. Gewoon naar Luxemburg met de automobiel en dan in plaats van Metz/Nancy (richting vaak overprijsde, niet altijd zuivere, soms te milde en niet immer frisse Elzas) richting Trier. Voorbij Trier ergens van de snelweg af, langs de rivier, richting Koblenz, van het ene leuke dorpje naar het andere.

Veel goede boeren, bieden ook goede kamers aan - voor weinig, of zijn het hotels, die ook zelf goede wijn maken?

Wat dacht je van tijdens de oogst, gistend vers druivensap drinken met uientaart!

Kortom aanbevolen voor een lang weekeinde, midweek of korte vakantie! En in het land der blinden is eenoog koning, voor je het weet ben je de Moezel kenner van ons land. Moezel is nog steeds ondergewaardeerd, ook bij zogenaamde vakmensen!

Succes!