Asperges 2009

• john

Nondeju John….asperges…lekker man! wij zijn hier helemaal aspergefreak. wonen midden op “De Brabantse Wal” en dus temidden van 9 aspergeboeren….we kunnen haast niet wachten tot het seizoen weer begonnen is……….

Overigens hebben wij (Angelique en ik) een top 4 waar je ons dag en nacht voor wakker mag maken

Foie

Asperges

Kreeft

Verse Truffel

mmmmmm jeetje krijg er meteen zin in!

Nu in de karaf: Trotanoy 2000

Nu in het glas: Puligny Montrachet “les combettes” 2004 Prieur

Hasta Luego

John

• Eelco van Wieringen

Iemand moet de honeurs waarnemen. Ben blij dat jij dat doet John.

:)

• John Copier

Naast die genoemde 4 heb ik er nog een paar waar ze mij voor wakker mogen maken. Wat te denken van;

Jacobsschelpjes uit Saint-Brieuc, rauw, gegrild, gebakken maakt niet uit,

Kaviar,

Romige saffraansoep, en dan mogen bovengenoemde jacobsschelpjes daar hun einde invinden,

Inktvis in eigen inkt,

Oesters No3 uit Arcachon,

Bulots met eigen gemaakte mayo,

Ooit in een ver verleden op de Antwerpse Kaai genoten Kalfskop in Banyuls gegaard. Nooit maar dan ook nooit meer zo lekker gegeten. Ik word daar nog wel eens met het zweet op mijn voorhoofd met een schok van wakker. Lichaamstemperatuur is dan onheilspellend. Ik moet dan door de kapitein van de kajuit en het vooronder geruststellend worden toegesproken.

Lekker eten is een ramp voor je nachtrust. Ben het met je eens John.

Ik kap er mee want ik word gek. Zwaarleven.

John

• Ron

Dag,

Wat wel zal helpen is toevoegen van gelatine aan de salpicon. Die geeft extra binding aan de koude salpicon, zodat eea makkelijker te vormen is, en warm vind je het niet terug.

Groet,

Ron

• Eelco van Wieringen

Ho Ho, meer roux aan de salpicon toevoegen en af laten koelen is de remedie. Ron, je vergeet dat gelatine elke verbindingskracht verliest bij verhitting, Vergeet dat nooit meer.

Salut,

Eelco

• Ron

Eelco,

Dat is precies wat ik zeg. Dus gelatine vermakkelijkt het vormen van de koude salpicon. En warm vind je het niet terug

Ron