Wat te verwachten?

• NDR

Vanavond worden 2 leuke wijntjes geopend. Grand Puy Lacoste 1990 en La Fleur Petrus 1995. Wat kan ik verwachten? Heeft er iemand deze wijnen reeds gedegusteerd?

Thanks

• romke van dijk

hoezo tjes…

cellartracker kan misschien een tip van de sluier voor u oplichten.

• NDR

Dank je, maar uiteraard vroeg ik me af of er prikkers zijn die deze 2 wijnen reeds gedegusteerd hebben.

• Pierre

Beste Romke,

Kan ik mij aanmelden bij de BTHWZTEW (de Bond Tegen Het Wijntje Zeggen Tegen Echte Wijn)?

Groeten aan je vrouwtje!

Pierre

• romke van dijk

laat dat tje in mijn miss maar zitten Pierre!!!

Ze is nergens tje zonder ergens te te zijn…

Als jij die BTHWZTEW stichting start ben ik je eerste aanmelding!

groet,

romke

• NDR

Amateurs…. Ik zal in het vervolg mijn vragen wel stellen aan de echte wijnkenners. En die zitten blijkbaar niet in Holland !

• Robèrt Koopman

Maar beste NDR toch, een gein(tje) moet toch kunnen?.. ;)

M.v.g,

Robèrt

• Robèrt Koopman

Toch ben ik wel benieuwd hoe de wijnen werden ontvangen?

De moeite waard?

M.v.g,

Robèrt

• Pierre

Beste NDR,

Voor de duidelijkheid: een en ander was bedoeld als zelfspot. Je weet wel dat je je eigen dorp, stad, provincie, land, volk, geloof, cultuur, etc eens flink te grazen neemt.

Wellicht heb je geen idee hoe vaak, tot vervelends toe, de Ollander een verkleinwoordje gebruikt.

Iedereen die professioneel met wijn aan de slag gaat weet hoeveel moeite het kost om goede wijn te maken.

Laten wij met zijn allen afspreken dat een wijntje pretentieloos gegist druivensap is en dat voor het sap van oude druivenstokken, met de hand geplukt, ruim 18 maanden op nieuwe vaten gerijpt, etc, wij spreken van wijn en niet wijntje. Uit respect voor de betere wijnboer.

Overigens is de reactie van mijn echtgenote als je van ‘vrouwtje’ spreekt ook zeer de moeite van het ervaren waard!

• NDR

Eerst en vooral leek het mij overduidelijk dat ik ook een ‘geintje’ maakte. Nu ja, beide wijnTJES gingen gisteravond open. Ik kan steeds een foto doorsturen van de 2 lege flessen als ik daardoor mijn eerlijkheid kan bewijzen. Zonder teveel ‘tabak, kersen, zwarte bessen, ceder’ en andere ‘moeilijke’ woorden :) te gebruiken kan ik kort vertellen dat de 1995 La Fleur Petrus nog een zéér jonge wijn is die volgens mijn inziens nog enkele jaren dient te worden bewaard alvorens deze wijn zijn geheimen prijsgeeft. De neus was zeer sterk en fruitig maar in de mond kwam dit niet tot uiting. De wijn had ook een korte afdronk. Voor mij was deze wijn ofwel te jong, ofwel lichtjes overroepen. In schril contrast met de Pauillac, Grand Puy Lacoste 1990. Zowel in de neus als in de mond een ‘bom’. Prachtige neus,. In de mond kregen we een mooie ronde smaak en een zéér lange ‘aftertaste’. Misschien een iets te scherpe toets, maar dat is enkel om toch wat kritisch te zijn. Kortom, de Lacoste haalde het vlotjes van de La Fleur Petrus als we spreken over een mooi geëvolueerde wijn.