Wat te verwachten?

• NDR

Ik heb de foto even op kapaza gezet. Blijkbaar is een foto kenbaar maken niet zo simpel op dit prikbord. http://www.kapaza.be/detail/16054178/

Behoor ik nu een beetje meer tot jullie clubje???? Please, please, aub, snik, snik :):):)

• romke van dijk

Dank je voor je notitie.

Mooie kreet ofwel lichtjes overroepen. Ook dat jes valt hier weer op.

Waar staat NDR eigenlijk voor?

Groet,

romke

• NDR

Weet je Romke, ik drink nu toch al een aantal jaren ‘mooie’ wijnTJES en alhoewel ik een gezond iemand ben stel ik me bij sommige notities vragen. En ik ben niet alleen met die mening. Waar haalt men het soms uit? Wanneer ik bijvoorbeeld het woord ‘tabak’ of ‘chocolade’ hoor vallen kan ik eigenlijk mijn lach niet onderdrukken. Ik weet dat is nu tegen schenen schop, maar ik heb nog nooit een sigaret of sigaar gesmaakt in mijn glas. Ik zou ook ‘bij God’ niet weten hoe die smaken ooit in een fles kunnen teruggevonden worden. Met veel verbeelding kan je inderdaad sommige toetsen terugvinden, maar dan ben je volgens mij niet aan het genieten van het wijnTJE, maar aan het fantaseren. Wanneer je met pen en papier in de hand een wijn proeft gaat volgens mij het totaalbeeld verloren. Ik koop mij kwaliteitswijnen om te ‘drinken’, met of zonder een hapje, voor of achter het haardvuur, met mijn vrouw ‘bij’ de hand. Lekker ontstressen van een weekje hard labeur. Wijn is volgens mij voor die redenen gemaakt en daar moeten we respect voor hebben.

Kort door de bocht of niet, ik heb van de wijnTJES genoten, net als mijn tafelgenoten, en daar daait het om

• David

Hoi Niels,

Ik heb je mening over proefnotities aandachtig gelezen.

Voorts lees ik dat je de Grand Puy Lacoste 1990 een prachtige neus vond hebben. Kun je omschrijven wat het nou precies was dat die neus zo prachtig maakte?

Groet,

David.

• NDR

Even kort dan: de neus zat vol met fruitige aroma's van vooral donkere bosbessen en kers, zéér rijp doch niet overrijp. Het geur van hout was mooi aanwezig. Er was vooral een mooie samenhang van de verschillend geuren, afgewerkt met een subtiel parfum. In het begin kon de wijn wat stoffig ruiken, maar eenmaal in het glas verdween deze geur.