Off topic: hoteltip gevraagd voor doorreis naar Z-Frankrijk

• Jan

Beste Prikkers,

Eind mei ga ik met mijn vrouw en twee jonge kinderen (3jr en 5jr) een weekje naar Zuid Frankrijk. We gaan met de auto en willen halverwege overnachten.

Weten jullie een leuk, sfeervol hotel dat halverwege ligt (bijv in Bourgogne streek)en ‘en route’ is. Het is wel belangrijk dat we redelijk dicht bij de snelweg zitten (maar als we die avond lekker kunnen eten en drinken is mooi meegenomen).

Dank voor jullie reacties.

Groeten,

Jan

• John Copier

Ik heb al veel plezier gehad van het Michelinboekje “1000 Hotels en Maisons d'hôte in Frankrijk”. Wordt of werd dacht ik door de ANWB verkocht. Allemaal betaalbaar, gemoedelijk en niet al te groot. Ik weet niet of dit boekje nog in de handel is. Het is een Nederlandstalige uitgave en van 2004. Ik heb een paar adressen uit dit boekje voor je op basis van eigen ervaring.

Hotel Les Grands Crus in Gevrey-Chambertin www.hoteldesgrandscrus.com

Hostellerie Le Clos in Montagny-Lès-Beaune http://www.hotelleparc.fr/

Succes,

John

• Ronald Heijden

Beste Jan ,

Op doorreis naar Spanje e/o Zuid-Frankrijk heb ik al 2 x overnacht in het Novotel te Valence-Sud. Niet echt sfeervol maar wel goed en bovendien zeer dicht bij de snelweg. Je hebt er een zwembadje om je even helemaal op te frissen na de reis. Ze hebben ook familiekamers dus dat is handig met 2 kleine kids ! Het avondeten is niet veel soeps maar in het centrum van Valence (ca. 3-4 minuten met de auto) heb je genoeg leuke restaurants daar zou ik zeker even gaan neuzen. De parkeerplaats is ruim en achter slot en grendel + bewaking dus je spullen zijn 's-avonds in veilige handen. Ontbijt is prijzig maar voor franse begrippen wel aardig. Je kunt ook niet ontbijten en dan het eerste tankstation nemen op de rijksweg verder naar het zuiden is een hele mooie nieuwe met prima ontbijtfaciliteit.

Groeten,

Ronald

• Eric M.

Beste Jan,

Weet dat reclame niet is toegestaan maar wil toch even het hotel-restaurant van mijn ouders noemen: www.maritonnes.com

Eten en drinken moet daar wel lukken :-).

Afrit Macon Sud en de volgende dag weer de snelweg op bij Belleville, allemaal langs de A6 dus nauwelijks vertraging….tenzij je een paar wijnboeren langsgaat.

Groeten,

Eric

• Ruud Göebel

Beste Eric, in sommige gevallen kijkt onze prikbordpolitie graag een andere kant op.:):)

Ruud.

• van gruijthuijsen

Iets van de snelweg af, onder lyon, met zwembad en super kinder vriedelijk. ps en chateau simone blanc voor 35,-

http://www.chateauxhotels.com/recherche/hotel.php?hotel=2376&langue=EN

• de bear fan Oerterp

Jan, dan nog maar eentje langs dezelfde weg: la Maison Blanche in Romanèche-Thorins. www.lamaisonblanche.fr is de site van dit restaurant-hotel. Besloten parkeerplaats, zwembad, vernieuwde kamers. Vriendelijke mensen, waarvan de man goed kan koken. Voor de renovatie hadden ze een grote gezinskamer, waarschijnlijk nog wel. Redelijke prijzen!

• ArieH

Jan,

Vorig jaar op doorreis overnacht in Hotel Le moulin du gastronome in Charnay-les-Mâcon. Prima hotel, klein zwembad, mooie en uitgebreide wijnkaart en prima eten. Een aanrader!

ArieH

• Jan

Dank voor jullie mooie tips.

Ik a kiezen.

Groeten,

Jan

• David

Hoi Jan,

Ons, inmiddels behoorlijk vaste adres, is http://www.lemoulindepoilly.com/ned/algemeen/algemeen.htm

Nederlanders Robert en Yvette zijn hier de eigenaren. Het is een riante oude watermolen, nu in gebruik als chambre d'hotes. Fantastisch lekker eten, zeer kindvriendelijk. Op een steenworp afstand van het pittoreske Chablis.

Doen!

Groet,

David.