Inderdaad Theo… ik kom uit Zeeland… dus dat zal wel de reden zijn.
Groet Bingo
Toch klopt de berekening echt niet, het is volgens mij onmogelijk om uit te komen op een gemiddelde van ca. 2,50. Voor elke fles van 10 euro moeten er dan 15 van 2 euro verkocht worden. In de supermarkt wordt toch wel meer verkocht dan alleen wijnen van 2 euro????? (hier wel in ieder geval :-) )
Een leuke brain teaser voor het weekend.
Overigens vertellen zulke onderzoeken altijd wat de klant (betaler van het onderzzoek) horen wilt volgens mij….
TG
appelsientje schreef:
>
> Wat gek dat het AD concludeert dat Nederlanders minder wijn
> gaan drinken, terwijl het Productschap Wijn zegt dat we net
> zoveel wijn drinken als vorig jaar? Welk statistisch wonder
> kan me uitleggen hoe dat in elkaar zit?
Die vreemde kronkel begreep ik ook al niet?
Geen recessie waarneembaar zegt het ene stukje en het andere stukje schrijft dat er minder gedronken is gworden.
Al die prachtige cijferproducerende bedrijfjes maken er soms een bende van lijkt mij.
Ze trekken conclusies die er misschien helemaal niet zijn?
Een Opel is een gevaarlijke auto want de kans dat je daar een ongeluk in krijgt kon best eens het grootst zijn…..
Hoeveel wijnen in de supermarkt kan je kopen voor of onder die gemiddelde prijs?
Ik kom al jaren niet meer in winkels maar in de tijd dat ik er nog wel kon komen zag ik die amper.
En dat terwijl er in elke kar meerdere moeten liggen om die prijs te halen.
Of geven de supermarkten verkeerde cijfers door?
Is de belasting dan wat lager? Of de aandelen wat hoger?
Ik begrijp het niet.
M.v.g,
Robèrt
Euh, ik ben zeker geen statistische wonder, … ;-)
Maar, stijgt het aantal inwoners niet in NL? Als wij met z'n allen - per inwoner - ongeveer hetzelfde bleven drinken als vorig jaar terwijl er veel meer inwoners bij zijn gekomen, is dat dan niet een daling van het % wijndrinkers… pro ratio dan?
Kweenie…
M.vr.gr.
Christian
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?