Feestje

• Hendrik

Alhier is er sprake van een klein feestje met: La Vinya del Vuit 2004, Vega Sicilia Unico 1995, en als toetje Yquem 2003 :+

Wat een kanjers! De Vinya blijft moeiteloos overeind tegenover het Vega geweld.!

Dus wat prijs kwaliteitsverhouding betr. is deze garage wijn van Sara Perez and friends de juiste keuze. Zijn helaas maar plm 2000 flessen van gemaakt.

Natuurlijk ben ik niet objectief, maar kan dat nog als je een middag en avond heb opgetrokken met een wijnmaker?

Yquem 2003, nu al een feest in het glas, en 97 punten op mijn schaal, maar daar kunnen er best nog een paar bij met verdere ontwikkeling.

Prettig weekend u allen

Hendrik

• Peter Z.

Hemdrik,

Laatst was prikker Tom bij mij op bezoek, en we trokken (blind) de Vinya del Vuit 2004 en Grand Veneur Origines 2000 open. En hoewel de Vinya in het begin zeer verleidelijk overkwam, bleek de Grand Veneur toch de fijnste wijn voor de rest van de avond.

Yquem 2003 heb ik inmiddels meerdere keren mogen drinken, en elke keer weer sta ik versteld van de potentie van deze wijn!

Het zal in ieder geval een mooie avond worden in Leusden als ik dat zo zie…. Geniet er van!

Peter Z.

• Tom

jep, kan ik beamen. de afdronk van de grand veneur origines 2000 was zo veel mooier en verfijnder. het rijp intregerend palet van casis, aarbei, garrigue … van origines zorgde er spijtig genoeg voor dat de el vuit nogal monotoon overkwam.

Franse meuk, oude stijl, won afgemeten.

maar toch, mooie wijn die je best met soortelijke spaanse wijnen proeft.

btw : tip voor CNdP liefhebbers : origines is niet zo'n klinken naam als Clos des Papes, Janasse, Pégau, … maar ze maken wijnen van een gelijkwaardig niveau.

veel proefgenot ginds,

Tom

• ChrisW

Tom,

M.i. is het niet zo relevant dat Grand Veneur niet zo'n klinkende naam is als Clos des Papes, Janasse of Pegau maar wel dat het in een heel andere stijl gemaakt is dan de genoemde wijnen. Het is één van de meest moderne wijnen in CdP, met redelijk wat hout opgevoed. Niet mijn favourite stijl in CdP, maar ik aan de andere kant snap heel goed dat veel mensen het wel heel goed vinden.

ChrisW

• Dick Schinkel

Leuk feestje Hendrik,

Is Alice jarig ??? :D:D

Met smakelijke groet Dick.

• Hendrik

Peter,

Nu niet gaan schermen met F@$%^meuk waar ik nog nooit van gehoord heb :+

Wat de Yquem betr. zijn we het gelukkig eens.

Later op de avond kwam er ook nog een L`Ermita 2003 ter tafel.

Hoe zeer het mij ook spijt, moet ik toegeven dat die er nog een puntje overheen ging.

je Hendrik

p.s. Dick :+ :) :+