PN: 2000 Chateau Labegorce Margaux

• Peter vdB

Chateau Labegorce 2000 Margaux

Tamelijk diepe kleur met duidelijk dakpannenbruin ontwikkeling aan de rand. Open neus, ik ruik rood zomerfruit, kersen vooral. Verder: tabak, pruimen en cederhout.Sappige en elegante aandronk, een slok van deze wijn doet verlangen naar een volgende slok. Hap Sap noem ik dat, lekker! Het bouquet walst écht het glas uit. Op dronk. Deze wijn gaat straks bij fettuccini met licht gebakken blokjes courgette en kastanjechampignons en biefstukje. Verfijnd glas.

• David

He die Peter,

Ik meen mij deze wijn te herinneren van een eerdere, door jou georganiseerde, wijnproefwedstrijd. Kan dat?

Ik zie dat Rene Gabriel een score van 17/20 geeft. Da's niet slecht en het lijkt wel aan te sluiten bij jouw PN.

Groeten,

D.

• Peter vdB

Vanavond nog eens genoten vann een restje in de fles. Bij de proeverij die jij je herinnert, David, scoorde de wijn over de hele linie laag, terwijl jij 16/20 scoorde. Labegorce is een buurman van Chateau Margaux. Ik heb gisteren via google earth het kaartje uit Bordeaux van HD levensecht bekeken. Die google earth ‘kent’ de domeinen en het levert schitterende beelden op.

• Dick Schinkel

Hey Peter,

Van deze mooie wijn diverse jaargangen in m'n keldertje gehad.

Je moet ook eens Labegorge Zede proberen.

Nog een restje in de fles? bij mij gingen ze altijd helemaal leeg :D

Met smakelijke groet Dick