Barbazul 2007

• Dick Schinkel

Barbazul 2007

Huerta de Albala

Vinos de la Tierra CADIZ

Een blend van : Tintilla de Rota ?? ……..ken ik niet ……… ff googelen :

Spaanse druivensoort voor rode wijn. De wijnen van deze druif kunnen een intense smaak hebben met een kruidige toon. Onder deze naam vooral te vinden tussen Jerez en Cadiz. Synoniemen: Graciano, Tinta Miùda, Morrastel (niet te verwarren met monastrell)

En ook nog : Syrah, Merlot en Cabernet Sauvignon

PN van 23 Maart 2009:

Nog een jonge wijn dus eerst een paar uur in de karaf,

Kleur : Kersenrood met een violet randje.

Neus : Wat eerst opvalt rijp fruit, voornamelijk kers, kruidrij, klein pepertje, iets van citrus.

Smaak : Ook hier rijpe kersen, beetje zwoel en mollig in de mond de zachte tanninen en zuurtjes vallen nu al samen, lekkere maar korte afronk.

Aardige wijn voor alledag 15,5 puntjes

Met smakelijke groet Dick.

• john

Dick,

De topsyrah van dit huis is ongelofelijk goed. Afgelopen jaar gedronken en dat was 1 van de mooiste Spaanse wijnen die ik vorig jaar dronk. Maar volgens mij ook iets van 60 euro.

Hasta Luego

John

• Jeroen

Die Syrah is de Taberner…erg fraaie wijn en veel wijn voor het geld. Net geen 25 euro.

• john

Jeroen,

Dat is de basis syrah. Inderdaad erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Topwijn! Maar is niet de wijn die ik bedoel. Dat is hun cult topcuvée. Ben de naam kwijt, maar kom er op terug. Ligt rond de 60 euro, maar kan me voorstellen dat, gezien de zeldzaamheid, hij Spanje niet uitkomt.

Hasta Luego

John

• Jeroen de Zeeuw

hmm nik ben nieuwsgierig geworden…vind de normale wijnen al erg lekker kan het dande Taberner nr 1 zijn…meer kom ik niet tegen op de site

• Jeroen de Zeeuw

Heb hem……. Taberner no 1 2006 en iets goedkoper dan die 60 euro. Ik ben benieuwd

• Juan

Hey Jeroen,

Dit draadje was me ontschoten. Is inderdaad de Taberner No.1.

Moet wel zeggen dat er voor mij een enorm kwaliteitsverschil zit tussen de 2005 en 2006. De 05 was echt zeer groot! De 2006 stelde me wat teleur toen ik laatst in Spanje was……hopelijk was ie nog te jong….

Hasta Luego

John

• Jeroen

Zie nu dat het ook geen 100% Syrah meer is …zit wat Cabernet Sauvignon en Merlot in. Zal hem dit weekend eens degusteren ;-)

• Jeroen

Ok gisteren die Taberner nr 1 opengetrokken. 2006 wel te verstaan.

vroeg in de ochtend al gedecanteerd en dat was ook wel nodig ook. Gelijk even geproefd, BOEM een rechtse directe van Mike Tyson.

2 uur later weer even proeven…..zelfde verhaal

uurtje of negen s'avonds moest het er toch echt van komen. De geur was al iets aan het openen. Dik jammig fruit, Power, chocolade, lichte kruiderij, heftig toch een hint van elegantie. Beloofd veel goeds.

In de mond een kleine explosie, dik, zwoel, vlezig, wat geroosterde tonen, vanille, milkarepen, koffie. Enorme afdronk.

Tja zoals mss bekend zijn dit niet mijn wijnen, maar toch. Tussen al die spierballen proefde je elegantie. Een wijn die nu waaarschijnlijk veeeeeeels te jong is. 20 jaar staat ervoor volgens die ene Amerikaan. Ik denk iets overdreven maar 10 jaar zeker. Voor de liefhebbers echt een geweldig glas. Alleen ga je het nu drinken, decanteer hem dan maar een dag van te voren.

• Juan

jouw PN komt mij bekend voor……mooi! Echte Parker wijn! en dus ook mijn smaak….

Hasta Luego

John