Cadeautip voor wijnfreaks... Wijnkunst...

• Wim dL

Cadeau'tje van mijn lief… Het etiket van de Mouton-Rothschild 1973, de wijn waarmee mijn wijnpassie pas echt losbarstte…

Als schilderij. In een megaformaat. Leuk cadeau voor wijnliefhebbers….

http://www.vineyart.com/

Blijkt hier zo'n beetje aan de overkant van de singel gevestigd te zijn ;-)

• Theo

Wat is er nu zo leuk aan een namaak schilderij? Das toch niet echt bijzonder? Die zijn overal te koop

Ik heb nog een echt etiket Mouton 1973 met de Picasso. Op een volle fles….. helaas is 1973 natuurlijk een waardeloos jaar, maar je het is het geboortejaar van mijn lief, ooit gekocht voor een paar tientjes, gewoon voor de heb.

TG

• Wim dL

Toegegeven, het zou vet-cool zijn om Pablo himself opdracht te geven voor een werkje als dit. Maar ja, ons aller Pablo ligt sinds 1973 onder de zoden.

En wat er dan ‘namaak’ aan is als je een ervaren kunstenaar iets laat maken met een wijnetiket als inspiratiebron, dat ontgaat me heel eerljk gezegd.

Ben verder erg benieuwd waar jij dit soort dingen ‘overal’ tegen komt.

• Theo

Wim,

natuurlijk is het leuk als wijnliefhebber en Picasso liefhebber zo iets te hebben. Ik bedoel het niet zo negatief als het lijkt over te komen. Begrijp nu dat het meer dan een schilderij alleen is, het is inderdaad meer op het gehele etiket gericht. Sorry voor het misverstand.

Echter, ik heb liever zelf iets origineels, dan maar van iets minder of zelfs onbekend.

Ik ken een “kunstenaar” die alles namaakt wat je hem vraagt. Zo zijn er velen…… Kun je zelfs zo op internet bestellen.

TG

• Robèrt Koopman

En dank komt bij mij de vraag naar boven of dit allemaal zomaar mag?

Schilder een Moutonnetje na en de barones of haar advocaat hangt al aan de lijn?

Of het leuk of niet leuk is, dat is persoonlijk.

M.v.g,

Robèrt