PN: Domaine T. Navarre Saint-Chinian "tonneaux" 1999

• john

In het jaar dat ik begon met het vullen van mijn wijnkelder (2001) liet ik me in een wijnwinkel in België een doos met 6 van deze flessen “aanlullen”…….volgens de verkoper en wijnmaker kon deze wijn wel 25 jaar oud worden……het zei me allemaal niets maat het zal wel……..Vraag me niet waarom, maar gisteren ging fles 1 open……PRACHTIG!

Schitterende gekruide neus met veel gelagerd rood fruit. Vooral aarbeiden en frambozen maar dan gedompeld in een heftig boerenkruidenvat. Vol in de mond, maar met een bepaalde verfijning. Afdronk van ca. 40 seconden maakt de wijn compleet. Totaal niets van verwacht en dan zo verrast worden! Kostte volgens mij geen drol…….93/100

en die 25 jaar begin ik nog te geloven ook……..

Hasta Luego

John (compleet saint-chinian leek!)

• Jeroen

John…ik kan niet ophouden met lachen, Saint chinian is voor mij heilige grond, ik ben er 2 keer per jaar en ben er van overtuigd dat dit superpotentieel heeft.

De wijn die jij noemt heb ik nog nooit gedronken, wel eens gezien in Roquebrun

Volgende keer dus meenemen.

ofwel hoe we in Frankrijk zeggen …Saint chinian Ce n'est pas con he….. ;-)

saluer

Jeroen ( compleet Saint Chinian Freak)

ps kom nou gewoon naar die Languedoc proeverij en neem zon fles mee hahahaha

• David

Aaaah John, Saint Chinian! Daar begon het voor mij allemaal mee.

In 2004 waren we er voor het eerst. Was tot dat moment nog nauwelijks geïnteresseerd in wijn. Ik werd er daar echt heel goed verliefd op. Op de wijn en zeker ook op de streek, om er vervolgens nog meerdere malen terug te keren.

Er volgden na Saint Chinian nog veel meer liefdes, maar die eerste ‘crush’ blijft zó speciaal…

D.

• Peter vdB

Dit noem ik “liefhebberswijnen”, John. Vaak niet erg bekend, vaak heel betaalbaar, vaak na verloop van tijd ongemeen verrassend. Mooi man!

• Theo

John,

Je moet wel weten wanneer je moet stoppen met tellen ;-).

TG