Withof

• van gruijthuijsen

Op diner in Brasschaat, Withof…dhr den Braaven heeft nog maar net de gehele keukenbrigade vervangen en dat is merkbaar. Parijs in Belgie. Wat een kelder…en wat een tent.

Drinken: drappier champagne, matig

Wit: Honivogel, gr. Veltliner, wat een lengte en kracht, totaal a typische g.veltliner

Rood: Palmer 1998, pracht wijn in karaf, sterk geurend naar paddo's en leer. Ik dronk dit met een echte Fransoos en die verwoorde dit wel aardig: this wine has a begin, a middle and a after, after after and a after….

Enkele dagen daarvoor dronk ik thuis latour 1999 en dit kon het hier bij lange na niet bij halen.

• john

welk jaar Honivogl dronk je?

Palmer 98 is ongelofelijk goed! Gaf deze wijn een jaar geleden 98+/100. Wat me vooral opviel is zijn “jeugdigheid”. Hetzelfde had ik gisteravond met de Leoville Lascases 98.

Hasta Luego

John

• van gruijthuijsen

Honivogel 1999, ooit bij Withof geweest?

• Eelco van Wieringen

Michiel, wat at je er bij?

Salut,

Eelco

• john

kom er zeer regelmatig. Is 8 km van mijn huis….

• van gruijthuijsen

Vg: langoustines, met erwtjes, koriander en wat gember. Mooi gerecht goed op smaak.

Hg: zwezerikken in honingwatergegaard, puree van groene kruiden daarbij en morilles: Wederom mooi gerecht, zwezerik wel eens beter gehad, wat vreemde combi met die honing

Tafelgenoot had als hg kreeft, deze was veel te ver en absoluut niet goed van cuison, jammer en dat voor de hoofdprijs. Algemene indruk was een 7 maar ook niet meer dan dat, natuurlijk omgeving en pand/uitstraling een 9, maar dat wat op je bord komt viel vrij tegen…

• jan2

Honivogl a typische?

Moet hij dan dun en zuur zijn?

De 99er is één van de grootste die bestaat.

Piepjong, stijlvol, verfijnd, mineraal, veel expressie van de druivensoort en vooral fruit.

• Jeroen de Zeeuw

ha nee Honivogl is wel a typisch vind ik. Typisch GV noem ik frisheid, pepertje, mineralig. Brundlmayer en Knoll hun basiswijnen zijn meer typisch.

Honivogl is een monster ( in de positieve zin van het woord) veel dikker, complexer en rijper dan ‘normale’ GV's.

Honivogl zit in een aparte categorie samen met Pichler's M bv.

Groet,

Jeroen ( Honivogl fanaat)

• john

ik ben erg benieuwd naar deze Honivogl…. heb hem nog nooit gedronken, maar afgelopen week mijn eerste flessen 2006 gekocht…….

Mijn ontdekkingen in 2008 waren in wit vooral mooie dikke Oostenrijkers:

Pichler Unendlich 2006, 2007

Pichler Smaragd Kellerberg 2003, 2006 en 2007

Knoll GV Smaragd vinotek 2005, 2006 en 2007

Prager Smaragd Klaus 2006 en 2007

Geweldige wijnen!!!!

Hasta Luego

John

• Jan2

gebrek aan ervaring!

hij ruikt naar kummel en kruiden.

pure concentratie uit een groot jaar.